|
|
|
|---|---|
|
Börjar intensifiera jakten på en M3 E93 men undrar en sak om ljudanläggning och vad som är standard. Har förbannat mig på standardstereon i en F90 520 jag ägt tidigare och minimikrav har varit Hifianläggning de bilar jag haft efter det. Hur är det med M3 E93, är standardstereo "kass"? Är det vanligt med standardstereo eller brukar "alla" ha uppgraderat. Är det Hifi och Harman som är alternativen? Ser man skillnad på högtalargaller eller på annat sätt om det Hifi/Harman. En del skriver ju inte vad det är för stereo och ibland brukar man ändå på bilder kunna avgöra vilken högtalarsystem som sitter i bilen. Alternativt får man ju uppgradera på en billjudfirma men vet inte vad en standardförstärkare klarar av att driva. Brukar väl vara dyrt att byta ut det på en BMW. | |
|
Här hittar du lite matnyttigt: Länk |
|
|
Den är på en skala från "helt urusel" till "dålig". Från standard "Business" till HIFIi-DSP + M Audio subs. (2 st 10 tummare i hatthyllan) Harman/Kardon kom först till E46 om jag minns rätt. |
|
| Tack för den länken! Nu vet man allt :) | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Har HiFi Prof i min E93 330d -09 och HiFi Individual i min E93 M3-09, tycker att båda dessa funkar OK även om det inte är super ljud i någon av dom, jag lysnar dock hellre på V8an vid lite drygt 8000 varv...... Dock skulle jag inte nöja mig med mindre än HiFi Prof i en Cab. Alternativt får man bygga eget ljud, brukar dock bli ganska kostsamt samt att det alltid är roligt med original, men det är en smaksak. |
|
Tjena LeMans. Såg du mitt meddelande till dig eller det kanske inte gick fram? Ny här så inte full koll på funktionerna. |
|
| Nix Harman/Kardon fanns som tillval i M3 E36 från o med årsmodell -98, sitter i min ena. Jag är ingen audiofil men vill påstå att ljudet är mer än tillräckligt bra för mig. | |
|
Du behöver ingen stereo i M3 E93. Framifrån lyssnar du som sagt på V8-an och bakifrån hör du avgasljudet. Inget mera behövs. /Anders |
|
| Och kör du fortare än 70 så bullrar det från däcken så du kan ändå inte lyssna på musik. Köp ett par bra noise cancelling hörlurar istället. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Bra ljud? Allt är som - hur långt är ett snöre. Har HK i min E46 och jag tycker det ljudet är superkasst men så är jag en "liten" audiofil så ..... :) Jag lägger hellre pengarna på min hemmanläggning då bra ljud i bil kostar mycket när det gäller cost/benefit - mest, som redan är highlightat, pga av alla oönskade ljudkällor i form av motorljud, däcksljud och vindbrus. Jag skulle inte vrida sönder mig för ljudet i en M3 utan som är skrivet - njut av det "riktiga" ljudet istället. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.