AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.112

Ta reda på till vilken bil min bmwnyckel går?

Hejsan!

Köpte en E90 335i för några månader sen.
Upptäckte nyligen att min reservnyckel inte passar, utan måste vara till någon annan bil.

Tänkte givetvis ringa bilhandlaren och fråga om dom vet något.
Men är det möjligt att ta reda på vilken bil nyckeln går till på något annat sätt?
Tänker att om nycklarna har förväxlats någon gång så kanske ägaren till den bilen har min nyckel.
Om inte annat får den personen åtminstånde sin nyckel.

Långsökt men värt att testa om det nu går!

Och om någon här inne skulle sakna sin nyckel får ni givetvis kontakta mig.
No
132
Nop
320d Touring -11
116i pre LCI -07
Att någon skulle lämna ut reg nummer till vilken bil nyckeln hör tror jag är långsökt. Vart fall hoppas jag det den dagen jag tappar min nyckel på någon gata och inte har tid att åka och programera bort den från bilen direkt.

Skulle detta på något sätt gå rätt och riktigt till borde väl ett inlämnande till aukt BMW verkstad eller polis vara det rätta.

Men kolla med bilhandlaren först så inte han/hon har din nyckel och ni kan göra ett byte. Det sparar ju många hundralappar för både dej och ägaren till bilen som nyckeln tillhör.
li
78
lindbergern
M3 -87 (E30)
M635 -84 (E24)
520D -09 (E61)
Din BMW-handlare kan läsa ut chassinr ur nyckeln
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Man kan ju anta att nyckeln tillhör en annan bil som handlaren har/haft och då borde ju handlaren kunna förmedla den till sig själv alt ny ägare. Att de inte lämnar ut ägaruppgifter till dej ser jag som självklart. Får du ut det så hojta här, ring media och anmäl dem. Att få vem som helst får reda vem som äger en nyckel är ju heldumt. Sm tack för hjälpen borde du få en nyckel som passar din bil - du var ju säkert lovad N antal nycklar och inte N-1 nyckalr + 1 nyckel som inte passar. Kan ju vara så att den vars bil din andra nyckel passar till har din andra nyckel och den omdisponeringen får ju handlaren lösa .

/Patrik

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Passar den fysiska nyckeln som finns inuti fjärrnyckeln i förardörrens låscylinder? Det är inte helt omöjligt att fjärrkontrollen slutat fungera.
Tack för svar!

Var förbi bmw idag, dom kunde hitta något alls från nyckeln. Dom tror att bilen den tillhör är skrotad eller nåt.

Kan ju vara att nån tidigare ägare tappat bort nyckeln, och bara skickat med en nyckel till en skrotad bil för att de ska se bättre ut vid försäljning.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Om det är som lindbergern säger att BMW skulle kunna få fram ett chassinr, så brode det väl gå oavsett om bilen är skrotad eller inte - ett chassinr finns väl kvar även om bilen skrotas - man återvinner väl inte chassinummer?

Om man kan läsa ut chassinr via nyckel eller inte vet jag inte - men oavsett så kan det mycket väl vara så att någon tidigare säljare skickat med en extra nyckel för att det ska se bra ut med flera nycklar.

/Patrik

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.