AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.467

Glödproblem 325d e91-09

29
17
29debmw
325d touring-09
840i-94
Har ett glödproblem på bilen.Glödsymbolen lyser inte,men motorn startar även i kallt väder,dock går den ojämnt dom första 5 sekunderna.
Likadant i blidväder 5-10 plusgrader,men då går den jämnare mycket fortare.
Kan det vara något enstaka glödstift som är defekt?
Glöder stiften utan att symbolen lyser?
Vore bra om någon kan tipsa innan man början meka.

Janne T
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Ytterst sällan man hinner ser glödsymbolen även fast man är snabb in i bilen och det är rätt kallt -15. Två glödisar döda på min bil så den går lite ruffigt i 5sek när det är så pass kallt. Förövrigt fått pris på 4300kr för att byta alla 6 glödisar men med den milda vintern så lär jag skjuta på det liiiite till!
29
17
29debmw
325d touring-09
840i-94
Jag antar att du har kollat att dom båda glödisarna är defekta?
Isf så är det säkert samma fel här.
Tack för ditt tips!
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Kan även vara glödreläet som är trasigt. Fick byta på min 325d -09 förra året, hade dock felkod på alla cylindrar. Vad får du för felkod/er?

/Kent
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Japp lämnar du till ÅF så kommer dom se vilka stift som är döda, är glödrelät dåligt brukar man få felkod på alla 6stift som sagt
29
17
29debmw
325d touring-09
840i-94
Bilen hoppade igång i morse,trots -19.Dock gick den på 4-5 cyl.
under ca10 sekunder.
Har svårt att tänka mej att glödreläet är kass,då hade väl bilen inte startat?
Kan glödreläet vara "delvis"kass,så den bara glöder på vissa cyl.verkar inte troligt?
Det konstiga är att glödsymbolen inte aktiveras,men det kanske skall indikera att
det är något fel på stiften?
Inga felkoder i övrigt.
Får väl börja med att kolla stiften.

Janne T
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Förvärmningen börjar redan när du låser upp bilen eller om det börjar när du öppnar dörren så att du inte ser symbolen är inte konstigt, har du varit till ÅF och låtit dom göra felkodsläsning? Man ser inte att glödisar är dåliga om du inte har typ INPA enklare obd2 läsare ser du inte sånt med
29
17
29debmw
325d touring-09
840i-94
Aha,är det därför man aldrig ser symbolen!👍
Tänkte åka till BMW så jag får konstaterat felet,köper väl grejor på schmiedmanns
om det är stift eller relä.Byter gör jag själv,har tid numera.
tr
210
tremolo
535d E60 -07
Jag har fått felkoder på 2 glödstift i min när jag läst ut med Carly. Det står felkod
Glow plug cylinder
Code: 4252
activation

Glow plug cylinder 6
Code: 4262
activation

Pratade med en verkstad om saken. Han började snacka om att man måste glödstiften och även glödstiftsrelät och det förstår jag.
Men han sa även att om man inte byter de eventuellt felande glödstiften så kan DPF sätta igen. Rätta mig om jag har fel, men glödstiften används väl bara vid kallstart?
De påverkar väl inte DPF?
gn
2
gn59
X3 3,0d-11
320d E91-08
Provar här om någon vet vart Glödstift relät sitter på en E91-08.
Hoppar o skuttar ner till minus 10, men nu är det minus 20 och nu startar den inte.
Har beställt glödstift och provar det först, sen så får det bli ett nytt glödrelä om bilen är lika svårstartad. Till saken hör att den har passerat 25000 mil, så det är nog dax.

GN
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Jag har sett glödstmbolen ex antal gånger när jag startat bilen.
29
17
29debmw
325d touring-09
840i-94
Har iaf konstaterat att det var glödstift nr2,som var kass.
Köpte samtidigt 6 nya,nu är det bara att skruva.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.