AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
9.934

118i b38

Sida 2 av 3
Vilka 118i har legat ute i flera månader? Jag hittar 10st 118i -2016 på Blocket just nu - ingen av dessa fanns ute när jag köpte min för två månader sedan så det borde väl snarare betyda på att de säljs relativt fort?

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Några st alla drygt en månad o den blå är inlagd på nytt tror den svarta med!
Har hållit lite koll nämligen :-) Så de springer Inte iväg!

Mvh
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Japp finns en del, dom har ganska bra utrustning men jag som nu köpte min första nya bil ville ha lite udda utrustning så som Harman kardon, 18" och aktiv farthållare. Sen valde jag bort sportchassit vilket jag hoppas jag blir nöjd med.
Fast 1 månad är väl knappast länge? Har du ringt på någon av bilarna och tagit tempen på säljaren? Sedan är jag rätt övertygad om att de flesta väljer att köpa/leasa nytt med tanke på att prisskillnaden är liten.

Jag hämtar min på tisdag och var och kikade i leveranshallen på Förenade Bil nyligen och det står rätt många 1-serier där, flertalet faktiskt bensinare. Så helt iskalla är de knappast - däremot håller jag med om att handlarnas priser (ffa den grå i Kristianstad) är helt fel i pris.
Pa
1.120
Passo222
Den blå kollade jag direkt då den kom ut, inget prut, nu är nog läget ett annat det börjar bli dags att slå han en pling igen. Missförstå mig inte, jag gillar 118i, ville ha en kommentar om prisskillnaden på en ny och dessa, och jag tycker dessa skall vara billigare...därför de inte är sålda. Sen finns det ca 40 st 118d ute och de blir ev kallare framöver, gäller alla dieslar i mina ögon! Hybrid eller el är framtiden! Ser fram emot din rapport om din bil Kristoffer_L! Mvh
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Passo222, det var riktigt dyra bilar du länkat till. En ny 118i med M paket får man för under 230, eller strax under 250 med automat. Dom där skulle jag vilja plocka bort 30-40K för att kännas bra.

Hade någon av er testat 118iA, var det något att ha?

/Borgen
Jag fick betala 300,000 för min 118 ordinarie 342.000kr lycka till med 250.000😀
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Då måste du ha smetat på ordentligt med utrustning, eller? Den kostar 245 med M och automat.

/Borgen
Ja lite grejer blev de men de är väll ingen som köper en ren bil?
D.
31
D.E
i4 M50 -24
Priserna höjdes vid årsskiftet. En 118i med M-sport och automat kostar nu 282.900 på BMW.se
D.
31
D.E
i4 M50 -24
Glöm mitt tidigare påstående. Glömde erbjudandet gällande M-sport :)
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Men går man in på "erbjudanden " ser man att en ny 118i kostar 209K med advantagepaketet, och uppgradering med M kostar 16-17K, lägg till automat så blir ca 250. Erbjudandet är giltigt till mars

/Borgen
Jag tog 18t 6900 servostyrning 1000 tonade rutor 3600 tonade framruta 1000 stereo 2900 drag 7900 vinterhjul 21900 metallick 6900 kluster 1500 sportbromsar 5900 glömde säcken något +m och automatisk växellåda motorvärmare monterar jag själv😀

Passo: hehe, ingen fara däremot är jag precis som du lite överraskad att prutmånen inte är bättre på demobilarna när helt nya kostar lika mycket om det inte samtidigt finns en efterfrågan på begagnatmarknaden.

Den blå i Värnamo är lik min fast med lite mer lull lull, då de begär exakt vad listpriset är så borde de kunna ge lite rabatt på den. Om du hotar med att skriva under kontraktet omgående borde de kunna gå ned till åtminstone 258-260kkr.

Pa
1.120
Passo222
Re: Kristoffer_L

Ska kolla den (lite kul regnr på den blå..CEU***) och ett par andra, den i silver i Helsingborg har ngt mer utrustning, v-däck borde ju gå att få med ialla fall.

Mvh
Dom i Göteborg blev skadade i stormen gorm ringde av var spekulant men dom hade ingen silver till salu dok annonserna kvar?

Jag har märkt att flera av annonserna som bara har bilder från konfiguratorn är bilar som beställts av ÅF till lager. Därför blir annonseringstiden oftast lite längre för dessa om de läggs ut tidigt på Blocket då de inte tas bort förrän de sålts eller levererats till kunden.
Pa
1.120
Passo222
Re: lasse2

Varifrån fick du den informationen, att de skulle vara ¨stormskadade¨?

Mvh
Av en säljare på bilia

ju
84
jungleland
BMW M140i man
Återupplivar en gammal tråd.
Har kört en 19' 118i med manuella lådan de senaste dagarna.
En riktig besvikelse tyvärr!
Rister och vibrerar vid start/stopp och under 1500 rpm.
Måste ha ett oerhört tungt svänghjul, när den väl kommit upp i varv och det är dags för att växla så hänger den kvar i flera sekunder innan varven långsamt sjunker.
Enligt BMW så skulle det vara så.
Kan vara ett måndagsex som jag har haft.

Som jämförelse så har jag kört både Fords 3 cyl 1,0 och VW 3 cyl 1,0, de ger både ett mycket bättre och större intryck, trots 0,5 l lägre cylindervolym och lägre effekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.