AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
878

Vänster passagerardörr går inte att öppna efter slut på ström.

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Hej!
Idag tog batteriet slut. Ingen stor sak kanske om det inte vore för att vänster passagerardörr plötsligt inte går att öppna. Varken med C-lås, nyckel eller ens inifrån.
Jag vill ju tro att det finns ett orsakssamband - alltså inte ett mekaniskt fel...
Vad tror ni är problemet?

(Hade precis renoverat strålkastarreflektorn och skulle belöna mig själv med champagne då detta hände...)

Gäller det E39?
Känns tyvärr som ett olyckligt sammanträffande, svårt att föreställa mig batteritorsk ska kunna orsaka detta. Borde gå att öppna inifrån, låter som ett mekaniskt fel.
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Hej!
Problemet löst! Det var elektriskt eller snarare något med styrningen av larmet. I samband med batteriproblemet utlöste jag av misstag larmet (Lyfte motorhuven en aning för att ta ut laddningskablarna)
I och med detta fick tydligen styrningen av c-låset spelet. Jag kunde slutligen åtgärda det med att sätta mig i kupén. Låsa alla dörrar utom förardörren med larmknappen på nyckeln och sedan låsa upp med densamma. Sedan flög plötslig passagerardörrens knopp upp igen! Därpå började också knappen för c-låset (instrumentbrädans) fungera som den skulle. Slutet gott allting gott.

Se där ja! Skönt att det löste sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.