|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har troligen avskavd isolering på några kablar mellan baklucka och själva bilen, se denna tråd: Länk Jag tror alltså inte kablarna är helt av men att isoleringen är borta och jag vill sätta krympslang som ny isolering men jag kan ju inte TRÄ på krympslang då kablarna ju inte är av. Kan man slitsa upp krympslang före man monterar eller "poppar" den bara av då man värmer och den krymper i så falll? Visst skulle jag kunna sätta isoleringstejp men inbillar mej att krympslang blir smidigare och följsammare då ju kablarna även fortsättningsvis kommer att böjas då jag öppnar och stänger bakluckan. Eller några andra tips på bra lösning? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Du kan inte slitsa krympslang för då kommer den bara att krypa av kablaget när den krymper - det bygger på att den skall vara hel när den krymper, annars fungerar det inte. Vulktejp kan vara ett alternativ! Den blir en homogen gummimassa som bildar ett hölje runt kablarna när den vulkar ihop. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Då var det som ajg trodde med krympslang - oanvändbart i detta fallet. Är vulktejp bättre än eltejp? Vulktejp blir väl mjukare och mer följsamt i framtida böjningar? Någon skillnad i köld- resp värmetålighet för eltejp resp vulktejp? Bilen bor ju ute sommar som vinter och ska klara +50 pch minus 20 graders utetemp. /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.