AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.903

Fönsterhiss paj, fotrumsmodul?

Ma
87
MartinN
iX Xdrive40
218D GT
135i cab -08
F800GS -13
Hej,

lämnade in bilen för byte av bromsar bak, när bilen var färdig kunde verkstaden inte längre veva upp vänster framruta, och lyset funkade inte längre. Efter lite efterforskning har de konstaterat att fotrumsmodulen behöver bytas.

Någon som har erfarenheter om detta?

Att nämn är att för något år sedan blinkade höger blinker snabbt ibland trots att den fungerade, då bytte jag hela bakre lamppaketet och har sedan dess inte haft något problem.

Bil: Bmw e91 320D -10
ti
100
tippz
318d E91 -10
har läst att den kan paja om en programmerar om den, något att kortet som håller minnet/programmeringen hamnar i något läge som gör att den försöker starta upp men inte lyckas! kan ha fel dock! men en kan väl fråga sig om de kan ha gjort något? det är ju faktiskt den som styr ljusen och hissar bl.a.

förmodar att de provat rycka batteriet? en norsk reset är ju aldrig fel, brukar lösa det mesta!
Ma
87
MartinN
iX Xdrive40
218D GT
135i cab -08
F800GS -13
Hej och tack för svar,
Verkstaden, som är auktoriserad har testat norsk reset.

Vad är en lämplig ståndpunkt mot verkstaden?

Ruta och belysning fungerade när jag lämnade in bilen, men inte nu. Det kan vara en tillfällighet att boxen gick sönder precis när verkstadspersonalen vevade ner rutan, varför de nu vevar ner rutan vid bromsbyte. Men de kan ju också ha klantat sig när de satt i dator i bilen, men en sån sak lär man väl aldrig få veta..?
Varför dem vevat ner rutan kan vara för att undvika att den går i baklås.

Men jag skulle nog sagt åt kundmottagaren att visst kan det vara slumpen att den gick sönder just när ni var o pillade på bilen, men den funkade då jag lämnade in bilen och då förväntar jag mig att det funkar även då jag hämtar den.

Tror dom kommer stå för reparationen.
Ma
87
MartinN
iX Xdrive40
218D GT
135i cab -08
F800GS -13
Vi löste det såhär.
Jag betalade delen, de stod för byte och programmering
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Måste ju ändå kännas som en bra deal i sammanhanget med tanke på att många andra verkstäder med stor sannolikhet hade slagit ifrån sig allt ansvar.
ti
100
tippz
318d E91 -10
skönt att det löste sig!
Ma
87
MartinN
iX Xdrive40
218D GT
135i cab -08
F800GS -13
ja det kändes bra, och jag har fortfarande förtroende för verkstaden vilket gör att jag, och även andra återkommer i framtiden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.