|
|
|
|---|---|
|
Hjälper en bekant, och försöker reda ut ett förmodat jordfel i bilen, men vet inte riktigt vad att göra! Problemet är att airbaglampan lyser, och jag trodde att det var fel på "rattsnurran"bakom ratten eftersom signalhorn och knapparna på ratten även är ur funktion ! Bytte "snurran", och det hjälpte inte. Igår upptäckte jag att när jag tryckte på ratten för att tuta,släcktes airbaglampan, och plötsligt tändes varning för att växellådan gått i nödprogram ! Gjorde en diagnos med tester, och då visades samtliga fel ovan och att signal till växellådan var störd ! Efter radering av felminnet återstod fel på airbag,signalhorn och MFL ( rattknappar). Tycker själv att detta ser ut som ett jordfel, men osäker om jag ska gå vidare! Har tidigare haft problem med bilar som haft fel på tändningskontakten, och då visat skumma fel, men tror inte att problemet sitter där! Bilen har sedan många år varnat för slitna bromsbelägg, och då konstaterades det att det inte var fel på nån givare, utan troligen nåt jordfel.Jag misstänker att att felen hör ihop! Jag har följt jordkabeln upp från rattsnurran, men det verkar vara nån jordpunkt under instrumentbrädan! Jag undrar om nåt kan gå fel om jag jordar minusledningen till rattsnurran! Tacksam för tips o synpunkter på detta ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.