|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte uppgradera utseendet till m sport på min f11 som är tillverkad -12/01 och efter lite sök så fick jag fram att det är antingen en kofångare från -10 till -13 och en -13>. Jag skaffade en kofångare från en -10 men när det var monteringsdags så fick vi inte den att passa perfekt runt lysenas innerkant. Finns det fler modellbrott, något annat jag inte tänkt på eller någon som gjort denna förädling och stöt på liknande problem? Tacksam för all svar. / en nybörjare på bmw. | |
|
Var det en BMW original eller en pirat? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Det är en original. När jag beställde samtliga nät och div detaljer på BMW så frågade dom ej om årsmodell så det verkar vara samma på alla. |
|
|
Kolla på RealOEM: Länk Jag tycker det borde vara samma och är lite förvånad att den inte passar... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Tack för svar, det verkar jätte konstigt för att jag tog flertal regnr på blocket och dubbelkollade på din länk och fick fram att en modell 2010-2011/10 och en 2011/11-2013/06 plus en 2013/07^. artnr för den första verkar nerlagt och går under nästa artnr men jag köpte en från 2010 och den passar ändå inte... Verkar svårare än jag trodde, det måste vara en hög människor som gjort denna konvertering tidigare. |
|
| Ser du vad det är som gör att det inte passar? Är det något extra öra eller något annat som sticker ut på den första fronten som försvann till den andra? Isf kan den andra fronten passa på den första men inte tvärtom. | |
| När den monterades så fattades det ca 8 mm i innerkant på båda framljusen, kofångaren linade inte riktigt upp mot lysena om du förstår hur ja menade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.