|
|
|
|---|---|
| Är ute efter en m3 som sagt och har specifika önskemål. Har hittat i Frankrike men inte nappat just pga att de ligger just där? Frågan är om de är mycket sämre än tyskarna eller har jag fördomar? Mindre bilar verkar de inte bry sig om alls. Frågan hur det är med finare bilar? | |
|
Finns fördelar med Frankrike som bättre klimat, de skrevs på ett franskt forum om att i Tyskland kan man inte köpa bil då de saltar så för gjortat och klimatet är dåligt. Undra vad de skulle säga om Sverige:). Det är den enskilda bilen som är viktigast, är den fin och välskött köp! Stephan |
|
| Jag har bara varit på rivieran, där använder man bilen som biljardboll när man parkerar. Såg inte en bil utan bucklor och repor, både fram och bak. Kolla bilderna noga innan du åker ner. | |
| Är väl bättre med en bil som man bara behöver lacka om stötisarna på än en dito svensksåld som rullat med snoriga barn, mcdonalds mat och vägsalt i några år... | |
|
Jag har också varit på Riverian och jag såg massor av bilar i fint skick, inklusive en gammal Rolls. Självklart ska man kolla upp allt som går innan man åker. Begär många bilder, jag fick 80 bilder på min 520i Touring E34-95 som jag köpte i Holland av en bilhandlare i somras. Kolla även upp historiken i BMW ISPA Light. Mycket viktigt! Mvh Stephan |
|
|
Även fransmän lär ha snoriga barn med smutsiga skor som går på mcdonalds. Knappast ett fråga om nationalitet utan om hur ägaren skött bilen. ------- //Lövet |
|
|
Sök på "french parking" på Youtube för några exempel. Det handlar inte bara om några små repor, de knuffar bilarna för att få plats. Som sagt, kolla bilderna noga. |
|
| Skillnaden mellan svenska morsor och franska är att man faktiskt åker till KFC och sen förstås att ungarna är fostrade oftast i Frankrike. | |
|
Ja det är klart att dom är fostrade i Frankrike, dom bor ju där. Vad du försöker påstå är att franska barn skulle vara mer väluppfostrade än svenska? Diskussionen är löjlig. Det gäller en m3:a, alltså borde service, historik och skick vara viktigare än fransk barnomsorg |
|
|
hur kunde denna tråd spåra ur så mycket? ;P Till TS. Bättre att kolla på själva objektet i sig än hur ett befolkning sköter sina bilar. Folk kommer ändå komma med massa fördomar. |
|
| Jag hoppade av denna bil i fråga denna gång med. Säljarens arrogans fick mig att avstå samt att service var gjord men i samband med försäljning varför den blev kall samt att det var alldeles för långt intervall mellan första servisen samt den andra. Hela 3250 mil. Köper nog inte från Frankrike framöver. Trött man blir. Han hade valt bort en del utrustning som var med i annonsen med inte hos BMW. Blev mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.