|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vart oljan kan komma ifrån som ser ut att läcka från under vattenpump/termostatfästet. Vad kan jag göra för att fixa detta? Länk Innanför detta fästet är det (nr 11 på bilden) innanför där mellan de nedre hålen sitter det en sak inskruvad med en stor insektnyckel som det ser ut att läcka ifrån men kan ju va att det kommer ovanifrån den med. Länk Vart kommer oljan ifån om den inte kommer ifrån "pluggen" på bilden och behöver jag lossa multiremmen mm för att komma åt allt eller räcker det med att lossa dem 4 inseksbultarna som håller termostathuset mm? Tack på förhand mvh David | |
|
Länk Här har jag ringat in vart det läcker |
|
| Kamkedjesträckaren? Borde dock vara en sexkantsskalle. | |
|
Ja det stämmer att insexen är sexkantig. Så kamkedjesträckaren sitter innanför? i så fall är det nr 7 på denna bilden. Länk Men för för mig att detta är längre ner på motorn typ nr2 på denna? Länk |
|
|
Har kollat lite mer nu o denna sitter längre ner och insexen är ju sexkantig på insidan o inte utsidan som en vanlig bult som du tänker på. Men behöver veta om jag måste lossa remmar o hjulet till vattenpumpen för att komma åt denna eller om jag klarar det genom att bara lossa termostatfästet? Blir ju en massa merjobb då o vet inte om jag rer det själv |
|
| pluggen satt löst efter att jag fått bort fästet, var tvungen att lossa remmen för att få undan fästet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.