AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
593

kamaxel på 320I

Hej, jag snackade med en kille inne på BMW och han sa att om man hörde ett slags klonkande ljud från ventilerna så kunde det vara kamaxlen som är trasig.

Min fråga är om någon annan har samma ljud på sin 320I eller om någon har fått byta sin kamaxel??
Red Devil
börjar bilen låta som om den vore Diesel, då har du problem. Gör dig av med den på engång, en nykamaxel till en BMW är inte billigt. (är den en E30 eller E36:a?)
Red Devil
oj, jag såg nu, det e en E30 du har.
j0,,, ett nytt kamaxel kitt kostar 3500:- men att montera är inte lätt om man är 17...! bilfirman som jag ska köpa bilen av lämnar 6 månaders garanti på kamaxeln...plus,,,, de ska kolla,,, han säger att det ska låta lite från ventilerna...??
Crusty
Varenda E30 320 jag har kört har haft kamaxel problem, alla verkar vara slut vid 20.000mil!
Red Devil
christian........> han driver med dig(bilhandlaren alltså), det ska inte låta alls från ventilerna om de inte är slut eller måste justeras. Be honom om en gratis ventiljustering.
ok,,men ska det låta från insprutarna???
Insprutningen/spridarna kan nog låta lite men bara som ett lätt tick, inte som ett dieselknack! Min har precis ny kam,vippor mm, men tickar ändå lite dock mycket mindreän innan!

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Kan det vara kamaxeln som är sliten även om den slutar att knacka och går hur bra som hellst när den blir varm?

Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Woodman
Christian-cq0: Det låter lite om ventilerna p.g.a att det är en gammal konstruktion av motor. (låter typ lite åt dieselhållet.)
Kör du med din BMW istället för att oroa dig, den lär nog hålla din tid ut...tills du skall ha nåt värre.
Håller säkert till nästa ägare också....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.