|
|
|
|---|---|
| Hej! Tänkte fråga om det möjligtvis bara är stötdämparna som är dåliga bak som gör att bilen glider i sidled? speciellt nu när det är halt o snö ute. Slår något så innihelvete om stötdämparna och tänkte bara se om ni trodde att det gjorde det mesta av att glida i sidled? ska kolla på det imorgon men få lite mera exempel. Tack för svar! | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
Är bakvägen orolig? Kolla bakhjulslagren Min E39a blev väldigt orolig när Lagren var dåliga |
| Den svajar liksom till vänster o höger och är bara lustig.. | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
Hissa upp bilen tex Vänster bak och känn efter om lagret glappar |
|
Slingrar den sig som en kåt orm, är det troligen främre bärarmsbussningarna i bakvagnen som är dåliga - håller oftast ca 20.000 mil eller så. Går relativt lätt att byta om man har/tillverkar ett verktyg för att pressa i de nya bussningarna. Jag gjorde ett pressverktyg med primitiva verktyg/delar och bytte bussningarna på garageuppfarten en sommardag. De gamla kan du glömma att pressa ur oavsett vad olika verkstadsinstruktioner säger, för aluminiumhöljet runt bussningen oxiderar och bildar en närmast homogen del med stålet i bärarmen. De gamla bussningarna får du dock ut genom att borra bort gummit i bussningen och sedan försiktigt mejsla bort alu-bitarna och sedan slipa med roterande stålborste och lite smärgelduk som finputs. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Du hjälper mig med allt johan :) |
|
|
@johan B Vilken av dessa är rätt?? Länk Eller Länk |
|
|
Den jag tänker på och som brukar bli dålig och ge nervöst uppträdande, är den första, men du kan köpa bättre kvalitet billigare t ex. här: Länk Lemförder är t ex. OEM-leverantör till BMW, så det är troligen sådana som sitter där nu. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det den första jag länkade som sitter typ under bakdörren direkt om du förstår? |
|
|
@johan B länken funade ej. |
|
|
Ja, den sitter längst fram i bakvagnens bärarm - typ under bakdörren... Länken fungerar när jag klickar på den. Ta oem-art.nr. och använd det som "sökord" hos reservdelar24.se, så får du upp olika tillverkares alternativ. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hittades inga varor i databasen |
|
| Johans länk funkar för mig iaf. | |
|
Hej det finns nya sådana powerflex till salu för 200:- under delar säljes ( jag säljer dom :-) Jag har även verktyget för att byta dom till salu. |
|
|
Redan inhandlat nu! Tack endå för all hjälp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.