|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, ska göra WD40-metoden på en 316 nu i mellandagarna om jag hinner. En fråga: Under det att bilen står med WD i förbränningsrummen ska man ha tömt all olja först eller? Låta stå med urskruvad bottenplugg eller ska man bara hissa upp, vinkla bilen lite o tanka i? Osäker på metodiken här. |
| Jag hade inte bytt innan, jag hade nog börjat med att hälla i väldigt lite vd40 i varje cylinder då är det ingen större fara om man måste starta med samma olja. | |
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Ok, du hade låtit allt vara som vanligt o bara pytsat i och väntat? Att byta till NY olja innan har aldrig kommit på frågan. Du menar pytsa WD40 och låtit plugg samt nuvarande olja vara i som vanligt? Vågar man starta upp med den sk***ten i sen o köra ett par mil o sen byta till ny fräsch olja? |
| 2 deciliter wd-40 kommer inte göra till eller från om den är i oljan och vill man verkligen få ur allt så skulle jag inte tappa ur den innan utan efter, då wd-40 följer med ut. | |
Bra bra, då får det bli så. Tack! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.