AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.244

Utelåst från min 330 e46 touring -03

da
47
dannaekis
X5 30D E70 M-sport -13
Hej! Köpte mig en e46:a för sisådär 1,5 månad sedan, allt har fungerar klockrent fram tills igår och idag. Igår så kunde jag inte låsa bilen varken med fjärren eller med nyckeln i låset, den går att vrida men händer ingenting så jag fick lämna bilen olåst. När jag kom tillbaks till bilen så fungerade allt som det skulle och jag låste och låste upp ett tiotal gånger utan problem så jag trodde att det var tillfälligt. Idag när jag skulle åka iväg så kunde jag inte låsa upp bilen med fjärren så jag stoppade in nyckeln i låset i hopp om att det skulle fungera idag, men icke. Nyckel nr 2 ska sändaren vara trasig i enligt tidigare ägare men jag provade både fjärren och i låset på den med bara för att, fungerade inte. Så jag är utelåst från min bil nu.. Kanske fungerar nyckeln vid ett annat tillfälle, men något är ju helgalet och jag har ingen aning om vad det är?!
We
57
WeX
530dA x-drive -17
Har du provat alla lås på bilen? Dvs lucka, höger och vänster fram?

Det finns bara ett nyckelhål på 330i touring och det är förardörren! Dummaste beslutat någonsin..

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Prova att låsa upp bilen med nyckeln i låset igen - men du måste vrida förbi "dead-lock-läget" vilket går trögt.

Förmodligen är det GM5-modulens relän som är dåliga. Inte ovanligt på lite äldre E46:or!

Men med tanke på trådens ålder har du kanske redan löst problemet!?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
da
47
dannaekis
X5 30D E70 M-sport -13
Hade helt missat svaren i tråden. Kom in i bilen när det var lite kallare och "torrare" i luften. Problemet löst med att jag böt antennförstärkaren, köpte en på skroten och böt på 15 min, silikonade alla skarvar då det troligtvis kom in fukt då jag tvättade med högtrycken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.