AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.569

En Z4 vore trevilg

Hej alla,
Ny på forumet här men har gästkikat från o till flera år. Jag har t.o.m ägt iaf 3 st BMW genom åren, senast en 320d 2010 som bruksbil så jag vet att det är trevliga bilar.
Nu hade jag dock tänkt köpa en sommarbil och jag har länge tyckt att Z4 ser snygg ut (även om jag även sneglat på Boxster). Max 150´hade jag hoppats skulle räcka för ett pålitligt exemplar med inte alltför många tusen mil på mätaren gärna 3.0 motorn.
Tyvärr har allt läsande på nätet etc satt lite griller... från -kan man lita på mätaruppgifter, törs man köpa en importerad bil, till -man kanske skulle importera en själv, eller bättre att vänta till mars-april?
just nu finns det inte så fasligt mycket på blocket t ex..
Några goda råd på vägen?
Visa användare
33
Tarmac surfer
BMW 120D -10
Kolla på mobile.de där finns massor bilar, där du kan söka rätt bil, färg, utr. miltal.
Det är inte så krångligt att ta hem.

Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar
Bm
15
Bmwz4
BMW Z4-3.0. 2003
BMW 320D. 2015
Välj 3.0 motorn, ljudet och känslan gör hela bilan. Välj en orginalbil med rätt historik så behåller den värdet bättre.
Kikat en del på mobile.de nu, vad tror ni om dessa?

Länk

Länk

Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Fin den första där. Du vill ha manuell eller?

Mvh
Hosse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
3.0 är markant trevligare att köra än 2.5. Helt annan ton i motorn och dessutom drar den inte mer.

-------
//Lövet
Ja, manuell växellåda vill jag gärna ha.
Gäller 3.0 som första val även mot 2.5si? Jag har tyvärr bara kört 2.0 varianten och den var väl lite tam.

// Micke
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag anser att det gör det. Även om toppeffekten är ganska lika skiljer mycket i dragkraft tidigare i registret.

-------
//Lövet
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
Om jag inte minns fel så finns både 5 o 6 vxl, skall du ha manuell skall du absolut välja den senare.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Bil inköpt idag. Jag klev upp ett steg i budgeten så det blev en fin z4 s23i 😎
Grattis :)
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
E89:orna är mer GT-vagn än sportbil som E85 och E86, vilket har sin charm. Grattis till en fin bil!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Grattis! Samme som meg da:-) Jeg gikk fra E85 3 liter til E89 23IA. Supernöjd. Lite klenare motor, men räcker massvis. Framför allt skönt att slippa ha hardtopen i garaget och ta plats:-)

Mvh
Hosse
lånar tråden lite grann.
är det någon som vet något om denna?
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Importerad för 3 veckor sedan, klent utrustad, för liten motor. Var det något mer? ;-)

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.