|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nån som kan svara på ifall ZKW strålkastare passar på en e36 som har Bosch strålkastare? Tänkte kastbyta men höra här först! Elmässigt alltså. | |
|
ZKW har en multikontakt för alla lampor i strålkastaren, medans Borsch har kontakt för vardera lampa. Finns adaptrar, men de fungerade inge vidare för en vän till mig iaf. Det slutade med att vi fick löda om hela kalaset för att få det att fungera. Kan vara värt att hitta Borsch variant om man har det på bilen, mycket enklare.. |
|
|
Tack! Har ZKW ej runda kontaktstycken? Jag har oanvända kontaktstycken vid sidan av strålkastarna, också runda. |
|
|
ZKW-lyktorna har en rund kontakt med yttre gänga på strålkastaren. Som på mitten denna bild: Länk |
|
|
Sånna ha ja me ju.. Fast reflektorn har ingen projektor (kula) utan vanlig reflektor som håller på bli bränd. Därav bytet. Min e en -96 å min förra 318 var en -91 å den hade projektorer. Fattar inte varför min har extra kontaktstycken fast buntade vid sidan av strålkastaren. |
|
|
Mina strålkastare ser ut så här (scrolla ner lite) Länk Och dessa vill ja byta till (scrolla ner lite) Länk |
|
| Nu då ja läser lite närmre så ser ja att den lyktan med projektorlins är "euro spec"? Denna e36 jag har var tillverkad för USA marknaden men exporterades inte. | |
|
Nu har ja tagit reda på fakta iaf. En annan fundering. Tänkte plocka upp lyktglaset å gultona de båda reflektorerna som sitter mellan glaset å lyktan.. Nån som testat detta å vet hur vinylen klarar värmen? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.