AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.146

rutor+bilvax=xtrajobb

Ke
20
Kentan
M3 Coupe SMG -97
Hjälp jag använde nått bilschampo med vax i och kanske låg det på lite för länge för nu ser rutorna förj.vliga ut. Är alldeles randiga och helt tji att få ren igen :-(
Nån vänlig som har något tips få dem ren igen?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Se under gör det själv/ bilvård till menyn på vänster sida, rutputs fixar det hela med lite tröd i.
Asken
Tigerr
Rutor+bilvax=dumt..(?)

Jag förstår dej! Det är rejält jobbigt.. Mitt tips är varmt varmt VARMT vatten med diskmedel och trasa.. Sen gå över dem rejält!
Eller så kan du ta helt outspädd spolarvätska och slaska på och sen gå över med gumiskrapa/tidningspapper.. BÖR göra susen!

Tigerr
frågvis
problem här .....jag vaxar min bil mkt omsorgsfullt och noga med en mkt fin och bra putsmaskin,sedan åker lackskyddet på och bilen är finare än ny......men sedan får vi problem ........då jag tvättar bilen för första gången och ska torka den med skinnet så blir det sådär lite flamigt elelr vad man ska säga ...det syns ju bara i solsken men stör otroligt.

Jag lovar skinnet är helt rent på alla vis(tvättar det i maskin och torktumlar mellan varje tvätt)

vad gör jag för fel?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Frågvis fråga vax och kulör på bilen??

MVH
Hasso
frågvis
hasso har inte i huvet vad vaxet heter men ska kolla upp exakta namnet idag......köper det av autosmart ett sådant "proffs" vax men du ska få exakta namnet,
färgen på bilen är lilamet
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Till en mörk färg passar ett vattenbaserat polish och vax bättre än ett petroleumbasetat. Enl min simpla erfarenhet.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
provade tidningspapper för första gången satan så bajs det blev pappret blev vlöt gick sönder och luddade ner så inte bättre ut snarare sämre... vad gör jag för fel ???

Länk
frågvis
hasso nu har jag varit o kikat på flaskorna på mitt vax det är :
mirror image (polish med hårdvax)

platinum (utställningsvax) (lackförseglare)
Autosmart
smartAB

har någon erfarenheter av dessa vaxer?
su
174
super-dan
116i - 06
Jag brukar faktiskt passa på att vaxa vindrutan när jag vaxar bilen.. Tycker att det funkar jättebra! Mindre repor och dyl. "försvinner" (läs syns inte) + att regnvattnet rinner av väldigt bra. Det brukar faktiskt kunna gå ca en vecka innan man behöver slå på torkarna (om det inte börjar tokregna förstås...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.