|
|
|
|---|---|
Pelsen |
Hej! Har sökt en del på forumet men hittar inget. Är det någon som vet vart man kan få tag i serviceintervaller och åtgärder som BMW går efter när det servar denna bil!? Tacksam för hjälp! Mvh Thomas |
|
* Olja 3000mil/2år * Luftfilter/kupéfilter vid Insp. service var 6000mil (syftar på det) * Bromsvätska kan jag tänka är 2-3 år * Tändstift efter 9000mil har jag för mig Annars är det väl bara att kliva in på närmaste BMW verkstad och fråga. // Jonas |
|
|
Hej Thomas Hvis du sender nummerplade, kan jeg se status på din vogn. Med venlig Hilsen Henrik Sørensen |
|
Pelsen |
Hej Henrik! Har fått ett serviceprotokoll från BMW så jag vet vad som är gjort med bilen. Har du möjligen något serviceprotokoll för de olika intervallerna tar jag tacksamt emot det. Pelsen |
Pelsen |
Hej Henrik! Har fått ett serviceprotokoll från BMW så jag vet vad som är gjort med bilen. Har du möjligen något serviceprotokoll för de olika intervallerna tar jag tacksamt emot det. Pelsen |
|
Hej Pelsen. Jeg tror som sådan der findes et skema som sådan. Det bestemmes ud fra hvordan bilens kørselsmønster er. Fx. jo flere koldstarter, jo kortere imellem olieskift. Derfor finder jeg ikke et fast skema. Med venlig Hilsen Henrik Sørensen |
|
Pelsen |
Ok, reg nr är CFA 270 Men visst måste det finnas någon grundmall för service program för resp bilmodell. Hälsn Thomas |
|
Hej Thomas. Her kan du se hvad jeg kan finde på bilen i dag. Er er oplysninger fra sidst den var til service ved BMW Det var ved 24.533km. Hvis du skriver til mig på mandag, kan jeg muligvis finde flere oplysninger. Länk Med venlig Hilsen Henrik Sørensen |
|
|
Se mitt tidigare inlägg eller vad är det annars du frågar efter? // Jonas |
|
Pelsen |
Tack för hjälpen Henrik. Märkligt att inte bromsvätska bytet var med, gjordes för några veckor sedan. Ha de gott! Jonas, såg ditt tidigare inlägg. Söker precis det du avser men vore bra med en detaljerad lista över alla intervaller. Ex Mitsubishi har ett enkelt schema för intervaller och vad som ska utföras. Hälsn Thomas |
|
Ah, jag förstår. Kan tänkas det inte finns utskrivet i I-boken? då det, som @Sörensen skriver, beror på ditt körmönster. Avser själv att framöver serva bilen själv då garantier etc inte gäller längre och då enligt det jag tidigare skrev. Kommer dock tex att byta olja på 1000mil samt halvera tiden för Luft/kupéfilter. // Jonas |
|
Pelsen |
Intervaller på oljebyten är ungefär samma skämt som konstruktionen i hjulhusen...rena skämtet. Servade dotterns 118 i, enl uppgift servad av BMW verkstad. När oljefiltret demonterades var det bara en sörja av filterrester under locket. Helt upplöst och ingen vidare rening där... /Thomas |
|
Ja, håller med dig på den punkten. Jag har inte ägt bilen så värst länge, ca 1000mil, men gjorde ett byte nu innan vinterförvaring. Upp mot 3000 mil mellan bytena är på tok för långt. Kan sträcka mig till 1500 om nöden kräver men inte en mil till. Är ju inte direkt en stor kostnad med ett oljebyte mot att byta motor.. Mobil1 0w-40 för 72kr/liter från Tyskland + kostnad för BMW orginal oljefilter är en billig försäkring. // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.