|
|
|
|---|---|
|
Hej jag går i köptankar på en 120d från 2005 med 22 000 mil på mätaren. Låter detta galet eller är dessa maskiner stabila i "gamla" dagar? Den har advantage paket och kostar 55 000kr, låter detta rimligt? Tack på förhand och god jul! | |
| Är partikelfilter bytt? | |
| Det står inget om det i annonsen, endast att bilen har komplett ifylld servicebok. | |
| Det är dyrt som tusan att byta. Typ 15000 kr | |
|
Hmm.. Får fråga honom om detta. Annars är det ju garanterat prutläge. I övrigt tyckte jag det verkade som ett hyfsat pris. Bilen har precis gått igenom en lackkonservering så det verkar som att ägaren bryr sig om den i alla fall. |
|
| Det byts nog vid ca 15000 mil så det kanske är dags snart igen? | |
| Det är möjligt om den är stadskörd mycket. | |
| Förresten hur är dessa maskiner under långkörning. Majoriteten av släkten bor 50 mil bort så resor kommer göras kontinuerligt och det är då viktigt att stolarna är bekväma, motorn inte vrålar och att den helt enkelt är en bekväm plats att befinna sig i. | |
|
Jag kör min nonstopp Kvikkjokk nästan varje år och körkomforten är suverän. Har då sportstolar och är ganska smärt. Man kanske skall tillägga att detta är en ganska tight bil på bredden men bra på längden även om man närmar sig 1.90. Beträffande lack-konservering skulle jag uppskattat en rostskyddsbehandling 100 gånger mer på en 10 år gammal bil;) |
|
|
Inga problem med partikelfiltret. Ska normalt hålla bilen ut. Partikelfilter lampan började lysa en gång på fruns bil och började tappa effekt, då la vi in renegering på den. Var tvungen o köra minst 3 mil på 3 an i 80 km efter det och sen har det funkat! Det är även viktigt att termostaterna är ok annars täpps partikelfiltret fort. |
|
|
Har stått lite still på bilfronten just nu men har hittat denna Länk Ser fin ut och ägaren verkar seriös. Haken är att bilen är importerad och inte registrerad i Sverige förrän 2009. Kan vara både bra och dåligt. Ingen rost alls men det borde ändå vara prutläge pga detta? |
|
|
Bilen har manuell AC (känns sådär när man kommer från den exemplariska helautomatiska 2-zons anläggningen i nyare Saab...) och partikelfilter ska enligt bildatorn ses över i december 2017. Med tanke på detta har jag redan prutat den till 45 000 som högsta pris, sen ska vi se över det mer när jag kommer dit och tittar på den. Största nackdelen känns faktiskt som manuell AC, men man är väl bortskämd. Hur är business ljudet i dessa bilar? Inget att hänga i granen har jag förstått? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.