|
|
|
|---|---|
|
Måste få skriva av mig lite... Väntar på att åka in i en rondell, står i vänster fil då jag skall åka åt vänster (det är dubbla filer in i rondellen). Känner att bilen gungar till och jag tittar i backspegeln. Ser då en äldre herre som börjar backa varpå min bil gungar till igen när han bil släpper från min. Förbereder mig på att gå ut då jag ser att den andra bilisten byter fil och åker iväg in i rondellen. Hänger på tutan och hoppar in i bilen igen. Försöker köra efter men har ingen chans att följa (väldigt trafikerad rondell = Brommaplansrondellen) då han är väldigt snabb iväg. Lyckades ta reg nr och via transportstyrelsen få namnet på ägaren. Hittar telefonnummer och ringer upp varpå mannen som kört på mig svarar. Han är helt "ovetande" om vad som hänt. Han kommer ihåg situationen att jag stod framför honom men att jag var så "försiktig" med att köra in i rondellen att han valde att byta fil och köra in i rondellen. Skickar en bild på min repa på kofångaren bak. Han ringer tillbaka och är otrevlig, att jag är petig över en repa! Vill såklart att han skall stå för det han gjort och skriva en skadeanmälan vilket han inte är så sugen på, till slut säger han bara "gör vad du vill" och vi lägger på. Har anmält till mitt försäkringsbolag men jag har inga vittnen eller något så det blir väl att jag får stå för hela kalaset... Jävligt surt. Han borde märkt att han körde in i mig, eftersom han började byta fil för att sedan backa och sedan köra om. Han backar för att han känner att han kör in i mig. Regerar inte på att jag tutar trotts att han inte kört om mig än. Åker med väldig fart in i rondellen så andra bilister får stanna som är i rondellen... Men det är min tes och den kommer man inte långt på då det är ord mot ord. | |
| Polisanmäl. | |
|
Ring upp honom igen och säg att du polisanmäler honom om han inte tar sitt ansvar och skriver på skadeanmälningsblanketten. Lycka till! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Sa till han att jag skulle polisanmäla men han brydde sig inte. Mitt försäkringsbolag sa att jag inte behöver polisanmäla så därför har jag inte gjort det. Efter min ilska lagt sig så kände väl jag att en polisanmälan förmodligen inte kommer ge något, det finns inga vittnen och den är en liten skada. Men ni tycker alltså att jag skall polisanmäla? | |
|
Ja, även om det inte leder någonstans kommer han att ha en anmälan liggande mot sig - får han många anmälningar kanske polisen rotar lite i det. Om inte annat kan han kanske känna lite obehag när han får veta att han är polisanmäld... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Smitning är ganska allvarligt, jag hade polisanmält. Det har ju inget med försäkringen att göra. | |
| Blir man påkörd och motparten smiter ska man ringa snuten direkt. Det är lappen direkt vid smitning. Samt ofta finns det en berusad/påverkad person bakom ratten. | |
| Och ja, även i efterhand bör det anmälas. | |
|
Av ren princip ska du polisanmäla då detta är smitning från olycka. Han lär sig aldrig om han inte får straff för det, han kommer smita igen om du inte anmäler. |
|
| Ok, får nog polisanmäla. Men det kan faktiskt också vara så att han inte märkte att han körde in i mig (vilket inte är så troligt) då han "endast" repade min kofångare bak, han skavde min bil så att säga med sin kofångare. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om han körde på dig bör hans bil ha skador också, vilket skulle styrka din förklaring om hur det hela gick till vid en polisanmälan. Jag undrar om du inte kan höra av dig till trafikförsäkringsföreningen när det gäller det här ärendet. Värt ett försök. Länk |
|
Nu när det är jul och allt tycker jag du ska ge honom en julklapp, en slägga som du placerar i framrutan. Ap ap ap! Inga PKrättningar nu, jag vet att detta var det första alla tänkte och ville göra :) |
|
| Åker du på självrisk? Jag blev påkörd i somras, smitning. Polisanmälan och ett vittne på att skadan skett innan jag parkerade. Sökte ur trafikskadefonden och fick ok, har strax över 2 lax i självrisk inkl lånebil. Surt, men bilen ska vara i mint cond. Kents billack i Bromma fixade allt efter jag anmält till polisen och försäkringsbolaget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.