AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.777

Förväntat andrahandsvärde X5 40e

Sida 3 av 3
Tobbe du köpte varken X5e eller Q7?

/Anders
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Nej "tyvärr". Förmånsvärdet slaktar mig. Plus att jag som sagt tidigare fått riktiga skambud på inbyte som inte alls är i nivå med restvärde och därmed omöjliggör byte.

Q7 har fått rejält höjt pris iom -19 så den känns helt överspelad. Skulle absolut kunna tänka mig X5 25d eller X5e om jag får rätt inbyte.

Just nu känns dock Skoda Kodiaq eller XC60 som hetaste kandidater om det blir byte i närtid.

Så här i efterhand känns det som jag satsade på fel häst i min ursprungsfråga om man bara ser till ekonomin, valde ju F11 535xd istället för X5e. Dessutom precis innan IE och nu har jag nästan hamnat i rävsaxen att behöva välja ÅF och modell efter nivån på inbytet.

Har sett X5e IE för 699 nu, men återigen: förmånsvärdet. Ska jag ta den privat istället så vill jag nog ha någon form av garanti på restvärde och då gissar jag att privatleasing el motsvarande blir något för dyrt.
Verdi
Men en X5e lär väl ha lägre förmånsvärde än din 535d?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Inte en IE och den får vara bra naken om den ska bli lägre.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Får nog backa det där påståendet nu när jag dubbelkollade. Även IE var faktiskt lägre, kalkylen spricker nog ändå på bruttoavdraget.
Verdi
Du kan ju spara lite pengar på bränslet också om du kan ladda regelbundet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.