AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.778

Förväntat andrahandsvärde X5 40e

Sida 2 av 3
Jag hörde på Audi att de har problem med Q7e vad gäller värdetappet. De hade en inne av sina egna som de kommer att göra förlust på till exempel. Den är helt enkelt för dyr. Jag skulle inte satsa på en X5e även om jag som Verdi inte tror det kommer en ny X5 på iaf två år. Det har ju inte spekulerats någonstans med bilder osv. X5 känns idag riktigt gammal jämfört med ex. vis XC90 och Q7. Varför inte ta ett snack med din Audi-handlare som just nu ger bra rabatter och fråga om pris på en Q7e på operationell leasing?

/Anders
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Väldigt intressant diskussion. Kanske får fiska lite hos Audi. Anders du får mer än gärna skicka PM med spec på din affär.

Kan ju ev även vara läge att invänta laddhybrid på nya X3. Skattebefrielsen ser ju ut att försvinna till sommaren även om det inte blir några astronomiska summor i sammanhanget.

Dieselförbud som diskuteras kan kanske ev göra en laddhybrid lite mer intressant även för ägare nummer 2...?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Problemet med Q7e är ett rätt högt förmånsvärde.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
XC60 är väl mer jämförbar med X3 men T8 ser intressant ut på ekonomironden i alla fall. Någon som kört den?
Verdi: Trodde den kom som 2013? Blev osäker nu, men en snabb googling säger att G05 X5 kommer som 2019, dvs sommar 2018. Testas ju för fullt så den är iaf max två år bort om man kollar på vart den är i BMWs testfas.
Verdi
Ok. Då blir det ju inte de vanliga 7 årsmodellerna. Är de missnöjda med den?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Fick en offert på Q7 med operationell leasing som såg rätt bra ut. Men: inbytespriset på 535:an var ett skämt. Ska det vara så överallt får jag ratta F11 avtalstiden ut. Avdelningen veckans i-landsproblem. :)
Tobbe, kan du delge offerten inkl inbytespriset? Om den såg rätt bra ut är det väl inget att tveka om?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Även om offerten hade bra utgångsläge för att förhandla vidare så kändes det lönlöst när det saknades över 100k på inbytet...
Tobbe, ibland har Audi "inbytesstöd" kan vara 50 tkr, har du kollat det?

/Anders
Sen kan det kanske vara så att du tycker din F11 är mer värd än den är? Tänk på G31 med IE eller UE paket. G31 är ju sjukt bra prissatt mot ord pris och det slår ju direkt hårt mot F11.

/Anders
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Ja jag frågade och det fanns inte.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Självklart kan det vara så men det finns ju gränser? I alla år jag följt bilpriser.se så har de alltid givit en bra fingervisning så min utgångspunkt var deras pris.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Inbytet var ca 140k lägre än angivet pris där...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Dumpa av bilen på KVD och ta erbjudandet?

-------
//Lövet
Bilpriser.se övervärderar ganska ofta nyare BMW. Testa och sälj den privat. Är det inte dags att agera nu när du funderat på en SUV i två år?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Nja, det är ju verkligen inget fel på min 535:a. Tvärtom är den ju helt fantastisk. Halva avtalstiden kvar så verkligen ingen panik. Skulle gärna köra Q7 men är inte SÅ angelägen att BMW-n slumpas bort i förtid. Kommer avvakta nya X3 (M40i eller 30d) och ev se vad Volvo bjuder i inbyte vid köp av XC60 T8.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
40e är nog uträknad pga för litet batteri och för stor/tung bil för bensinfyra. Ungefär samma anledning som jag valde 535 före 40e för snart två år sedan.

XC60 är rätt fin och skulle dessutom bli innebära ganska mycket lägre månadskostnad.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Provkörde 40e idag igen när jag ändå hade bilen inne för däckskifte. Säga vad man vill om just den drivlinan men oavsett drivlina så är X5 förjävla maffig asså.

Däremot blev jag besviken på komfortstolen som inte alls gick att få samma "kramad-av-en-boaorm" som jag har på min F11, skiljer det verkligen så mycket?

Ang beg-priser så såg jag denna som indikerar att priserna står sig bra, sen vet man ju aldrig vad den säljs för... Länk
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Tre år har snart gått sedan trådstart. Finns inte så många 40e på blocket men de billigaste ligger på över 500.000...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.