|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har kollat in ett par fälgar som jag skulle vilja köpa 2st Fälgar har måtten: 9,5" X 19" 2st Fälgar har måtten: 8,5" X 19" Bultcirkel: 5/120 ET: 20 Och undrar ifall dom passar min bil. Har tyvärr inte så jätte bra koll på det här med ET och så men det jag hittade i fälgen var följande "8Jx17 EH2+ IS34" Mvh | |
|
Är själv sugen att testa ET 20 fälg jag har (r32) på min e91. ET 20 fälg kommer att hamna 14mm längre ut i hjulhusen (ET 34-20=14) än de du har nu. På en BMW e36 passade ET 20 i trots att orginal är ET 41 dvs då hamnade fälgen 21mm längre ut än orginal. Jag tror det får plats och blir snyggt men det bli tight, för att vara säker bör du prova. Vissa hävdar att det belastar hjullager etc extra, vilket det gör, men jag har alltid kört med fel ET på mina e36 och har aldrig haft problem trots bankörning och 12000 mil. |
|
|
Hej har kollat lite extra på detta nu för egen del. Det finns mycket skrivet om detta både på det här och andra internationella forum. Goggla på max spacer bmw e90 så får du upp olika länkar. Du har bredare fälg än orginal och däckdimesion både bredd och profil påverkar hur långt ut dom hamnar. Min slutsats av allt detta är att dom kan passa med lite tur utan att ta i, men jag skulle inte chansa. Du måste prova. |
|
|
reddanger, tänk på att även bredden på fälgen spelar in vid en uträkning. 14 mm stämmer inte. 33 mm är rätt svar. Per sida. Total spårviddsändring 66 mm. Sammanfattar: Original har du: 8x17" ET34 Du vill montera: 9.5x19" ET20 resp 8.5x19" ET20 Resultat, se: Länk eller Länk Varför ens fundera på 9,5 tum breda fälgar med ET20 till en 320d? Det är ingen M3 vi pratar om. Det blir en extrem breddning jämfört med nu och kräver galet breda däck. |
|
| Okej, tacksam för alla svar så med andra ord så är det inte riktigt värt att satsa på dom här fälgarna då? | |
|
Henrik,du har rätt ET 20 funkar inte Jag har en Alpina D3 och där är orginal bak 9,5 19 et36 265/30/19 Dom sitter snyggt, men skulle kunna ha 5 mm spacer men inte mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.