AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.713

Köpa x3 2.0, need the help.

Som topic lyder,

Har precis bestämt mig för att köpa min första bil, har ca 250-300k att lägga på den.
Jag är väldigt sugen på X3an, 2.o diesel aut.

jag vet att skatten, försäkringen och även driften är bra.

Tänkte på årsmodell 2012 och nyare.

Sitter ni på någon bra info, vad jag ska ha och ej, ni har säkert gjort detta ett par gånger och skulle uppskatta lite ac eran expertis :)

Trevlig kväll!

To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Min fyllde precis 2 år. Fantastisk bil. M-sport gör stor skillnad exteriört och man får trevliga stolar, halvskinn och den fantastiska ratten. Valde även till rattvärme vilket är gudomligt. Många här kommer säkert rada upp en lång lista av måsten. Navi hade varit trevligt men det fanns inte i min budget och jag är jättenöjd med att "bara" ha en "naken" m-sport (och automaten då givetvis).
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Välkommen!

M-sport lyfter speciellt på ljusa lacker. Själv ville jag ha en svart metallic och tyckte inte de svarta plastdetaljerna stör lika mycket då och valde därför bort m-sport för att hålla budgeten.

Jag har bevakat X3:or på blocket och bytbil.com, för att skapa mig en uppfattning vad jag ska sälja min för. Jag har noterat att dom legat väldigt högt i pris och fick själv ganska mycket vid inbytesförslag för 1.5 månad sen, 305 tkr av bilia gbg. Haft bevakning på årsmodell 13 och 14. Så jag har hyfsat koll på vad du får för pengarna iaf. Beroende fall det är av handlare eller från priva.

Som tobbe säger så finns det ju en hel uppsjö av tillval. Och "måsten" är ju individuellt, fördelen med beg är ju att du inte betalar hela tillvalskostnaden.
Tack så mycket för era svar!

Tanken var att jag skulle foliera den OD green med mattsvart som börjar vid rutorna och upp på taket (se länk som referens bild).
Mattsvarta fälgar till blir nog trevligt :)

Hur är servicekostnaderna på bilen?

Länk
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
BMW kör ju 3 år eller 8000 mil fri service. Så tar du en 13-14 så kanske du har en fri service kvar. Nån annan får fylla på vad det kostar därefter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.