|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, någon som har info om denna bil och företaget: Länk | |
|
Finns inget företag som heter så. Det är med andra ord väldigt oklart vem du köper av, gissningsvis är bilarna skrivna på privatpersoner. ------- //Lövet |
|
|
Bilen verkar i alla fall varit avställd sedan 10/6 vilket låter ganska länge. Företaget (eller åtminstone bolagsnamnet) tycks heta Lab Auto AB, 559017-5617. Mindre än ett halvår sedan bolaget grundades. |
|
|
Ja nuvarande ägare tycks vara en 56 årig man från Malmö, Och innan var det en 27 årig man från Växjö... Länk Företaget känns inte så seriöst heller. |
|
|
Är det annars vanligt att listen på instrumentbrädan lossnar / böjer sig ? Länk tycks va borta i denna Länk bild 7 - 8 eller ? |
|
|
Varför ska vi vara oseriösa ? Bilen är en långmilare Vi säljer denna bil av uppdrag av en privatperson Vi heter Nobel bilar / lab auto AB Vad är det som stör er ? |
|
|
Heller det står på mätaren 32 000 mil än 10,000 mil som Andra bilhandlare Vi är mycket seriös bilfirma Vårt äffars idé att lev billigast bilar i hela landet Samt ha viktigast av allt Nöjda kunder ! Mvh Nobel bilar |
|
|
Ok, ursäkta mitt uttal. Det var bara det att ni inte äger bilen som jag fick en magkänsla att det inte kändes så seriöst. Men hittade heller inget negativt om er när jag googlade så det var ju positivt. Företag som inte har nöjda kunder får ju ofta fort negativ feedback på olika sidor. Mvh Ubbe |
|
|
Nej det lungt Vi är glada att ni skriver om våra bilar Men viktigast av allt är vårt rykte mvh Nobel bilar i Malmö |
|
|
På ett sätt är det ju en klar fördel att bilen säljs av en handlare i dennes lokaler (även om det är på uppdrag av en privatperson), för då får man ju ett visst skydd juridiskt - dvs. exakt samma skydd med garantier och konsumentköplag etc. som om bilen såldes helt och hållet av handlaren ur eget lager. Men det vill ju dock inte en del handlare kännas vid - utan hävdar att bilar som säljs "på uppdrag" inte har några garantier alls...vilket är direkt felaktigt! Hur Nobel bilar är som handlare har jag ingen aning om, men jag förutsätter att de följer gällande lagar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Exakt.. Det är väldigt många bilhandlare som inte "vill" kännas vid detta och tror att dom går helt fria från allt bara för att bilen säljs på "uppdrag av privatperson". | |
|
Va igår på Nobel bilar. Företaget verkar oseriöst. Tog mitt körkort, gav mig nycklar, ingen grön skylt ingen större intresse för mig, ingen visning av bilen. Besiktningspapperna skulle ligga i bilen. Letade igenom alla papper men hittade inte de sista. Nähä då är dom väll borta, sa han å gick igen. Oj det lyser visst en motorlampan, sa jag när jag letat reda på honom. Äsch det gör de på de flesta bilar ingen fara... Det va ingen dyr bil, men för mig är det mycke pengar och jag förväntar mig lite respekt som kund. Eller var det för att jag är kvinna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.