AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.179

Små ryckningar vid kallstart...

Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Har en bmw e60 525da 2007 lci som "smårycker" eller "hackar" lite vid kallstart på tomgång men försvinner efter någon minut (varvtalet påverkas inte vad jag märkt). Inget som man egentligen tänker på så mycket men kan ju vara bra o veta om något är fel. Någon som har samma "problem" och fixat det eller tips på vad det kan bero på? Kan tillägga att jag först märkt det nu vid några minusgrader.

/Med vänlig hälsning Jani
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Standardsvar :)
En felkodsavläsning avslöjar säkert ditt problem, men om jag får gissa lite så skulle jag säga att du har en eller flera dåliga glödstift. Dessa behöver bytas lite då och då. Mina har hållit ca 5-6000 mil och det stämmer på din felbeskrivning.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Yes ska läsa av men har ej möjlighet till det just nu, bara om jag kör den till verkstad så jag tänkte kolla här om det ev är andra som haft samma problem innan jag gör det :). Tack för svar
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Som 525i sa, glödstiften. För mig försvinner det efter 5 sekunder, men uppstår ofta vid kyla eller då bilen står längre tid. Min mekaniker sa att det var onödigt att byta innan dom är "slut"
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Okej, ska kolla upp det där. Antar att det inte är någon större fara då? dvs att det inte kan bidra till att något annat pajjar i motorn ?
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Inte enligt min mekaniker iaf, frågade specifikt om det! Någon annan kanske har en annan åsikt!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.