|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder - vid val av ev tjänstebil har ju Audi inte mkt fräscht att erbjuda utöver A4 och Q7 i dessa dagar...när kan man beställa en A5 SB eller en ny Q5 mk II tro? (NordicAudi lever inte riktigt upp till AP haha) | |
|
A5 borde nog inte vara så långt bort. Jag gissar på att den presenteras kommande halvår men det är säkert först nästa höst/vinter de första rullar ut. Q5 gissar jag kommer efter det. Bara gissningar från min sida... Men vad är det för fel på A4? Finare bil i klassen hittar du inte i dagsläget. Jag menar väntar du på A5 så är nästa 3-serie på g och så rullar det på. Kommer alltid något nyare ;) |
|
Verdi |
Sani vill inte ha en "svennebil" utan vill krångla till det med en coupe. ;) ps. Sani, har du kollat på CLA och CLA Shooting brake? |
| Hahaha. | |
| Q5:an kan verkligen inte vara långt borta då jag så sent som i förrgår kom ikapp en karavan med i princip omaskerade IN-reggade testbilar utanför Trelleborg. Kommande Q5:an ser - föga överraskande - precis ut som en liten Q7:a. Säkert en utmärkt bil. Med tanke på Audis ofta långa leveranstider är det kanske inte fel att hänga på låset om man vill ha en bil fort. | |
Terry N |
Nya Q5:an blir dyr, särsklit om du ska börja plocka på grejor, jag skulle gå på en 4 serie coupe som som du skriver om i en annan tråd, snyggare bil för de pengarna är svår att hitta. Jag kollar ev på att downsiza till en beggad Q5, till att börja med finns det knappt några vettigt utrustade (all utrustning var dyr nytt, så ingen plockade på ngt), de flesta har gått långt, ingen har s-line (vilket gör det betydligt snyggare.... |
|
Kristoffer_L; Det är inte alltid långa leveranstider på Audi. Både min nuvarande bil och den Q7 jag beställt är strax under 3 månaders lev. tid. Det tycker jag är helt normalt. Terry N; Du har inte kolla på SQ5? Finns en del beggade sådana på Blocket. Den motorn är dessutom helt magisk. |
|
|
Nu har jag signat för det nya jobbet - dags att reka tjänstebil på allvar :) MEN, en käpp i hjulet är att jag fått ett "tak" på max 114 g/co2.....får väl se vad man hittar med det i åtanke. Inga specifika basbelopp som begränsar dock, det är ju bra! |
|
| Tesla? | |
|
Håller med - en Tesla är inte fel om du slipper ta hänsyn till basbelopp. Annars finns ju lite olika laddhybrider numera som kanske kan vara intressanta. |
|
|
Nja, Tesla är nog att ta i - jag blev ombedd att hålla mig i "V70-häradet" prismässigt.. :) En 420d GC eller M-B C220d ligger bra till, känner jag! Får väl ta in några offerter o kolla vad de landar på. |
|
|
....eller t.o.m. 418d GC alt. M-B CLA200d SB, för att komma ner i pris ytterligare. A4:an känns väldigt beige tyvärr, oavsett hur bra bil det är! Q5 föll bort, inga SUV:ar tillåtna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.