AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.606

Yatour installation tips till e39 16:9 proffesional

BM
451
BMW 580
530D -09
Hej!
Är det nån som köpt denna: Länk?

Och berätta för mig hur man koppla in den. Där finns 2 sladdar som jag inte vet var det ska koppla till. Där står GND på dem. En audio GND en GND.

Jag har en 530 2001 med 16:9 proffesional med CD växlare. Enligt beskrivning på ebay så var det bara plug and play med dem 2 sladdarna från cd växlaren. Men så vad det inte. När jag koppla in dem så slutade min radio att fungera. men fungera igen när jag dra ut sladdarna. Så tror det har nåt med dem 2 GND sladdar att göra. nån som vet var dem ska sitta????
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag kopplade in en sån men fick det aldrig att fungera men jag tror det berodde på "In Verbindung mit dem DSP-Soundprozessor wird zusätzlich folgender Adapter benötigt." som det står i annonsen på eBay.
Dvs har man DSP så behövs en extra adapter. Länk
Har du DSP?

Mvh Ola

Min bil:
Länk

BM
451
BMW 580
530D -09
Nej jah har ej DSP. Men hur kopplade du dem 2 "jordade sladdarna" och vart kopplade du det?? Trodde det ska bara vara plugga and play enlig hans beskrivning i ebay. Men nej det ska komma överraskning hela tiden.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Fick aldrig till det. Köpte en ny radiodel som hade aux och drog fram en kabel.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
BM
451
BMW 580
530D -09
Jag ha nu fått ett nytt 17 Pin kabel som man kopplar direkt till min radiomodul. Och det funkar bra nu. Gott nytt år!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.