|
|
|
|---|---|
| Ibland, kanske var 10e gång 535an används så hör jag ibland ett pling och får varningen ruchlicht just vid startögonblicket och när bilen just stängs av. Såvitt jag har förstått det hela så menas det att backljuset är defekt el liknande, men har kontrollerat det och alla andra lampor både bak och fram men allt är som det ska, vad är fel..glapp??? | |
|
Likadant på min 320iK -88. Där lyser rucklichten och även kiennzicitjingtjong-dioden i taket. Dock funkar allt utanpå bilen. Skumma fel, men om det inte är motorölen eller kuhlwassern som lyser är väl det lugnt... |
|
| jovisst detta är ju en petitess, frågan är vad bilprovningen säger...skall dit om ett par veckor | |
Deliq |
Om ena lampan börjar bli dålig kan detta ge larm, då LKM'en känner väldigt små skillnader på lamputgångarna. Det kan t.o.m räcka med lite oxid på lampkontakten. Ut och kolla, lätt att åtgärda. Sen kan ju även LKM'ens lödningar trilskas men det brukar vanligtvis börja med halvljuset, men ingen regel utan undantag... Finns många trådar om detta. M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
Jonas Westling |
Ruchlicht....står väl för bakljus om inte jag har helt fel....=) |
Deliq |
Helt riktigt Rücklicht = bakljus (ryggljus) Kennzeichenlicht = nummerplåtsbelysning (känneteckenljus) M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.