|
|
|
|---|---|
|
Hur många mil kan man förvänta sig av sin E91a? Min har rullat 28000 mil nu och maskinellt är det inga problem! Finns det någon här som har en E90/E91/E92/E93 som gått över 40 000 mil eller 50 000 mil? //Stenback | |
|
Håller du bara koll på kamkedjan (N47) och håller ordning på den servicen som alla motorer och bilar behöver kan jag inte tänka mig du behöver vara orolig att den ska kunna knata över 50000 mil. Alla bilar kommer ju haverera om de inte sköts enligt minst vad tillverkaren säger. Ju längre du har en bil ju mer kommer du veta om den och vad som är bytt och inte. Bara positivt enligt mig. Något som många inte gör men som enligt mig alla borde göra är att byta oljorna i växellåda samt slutväxel men även i fördelningslåda om det är en fyrhjulsdriven bil. Då har du gjort vad du kunnat för att underhålla även de komponenterna. I övrigt så märker man ju när slitdelar blir slitna och en liten översyn av bilen varje gång man skiftar hjul gör att man kan hålla koll på vad som börjar bli slitet så man kan utföra förebyggande underhåll. Inte kul att stå på motorvägen med problem man lätt kunnat åtgärda genom just förebyggande underhåll. Att tvätta sin bil och spola ur hjulhusen regelbundet hör också till att underhålla bilen. Mina två cent // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.