AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.738

Tillbehör för förvaring i bagageutrymme - 320d -11

Ja
41
JackedyLynx
320d Touring -11
Hej! Jag är ny på detta forum efter att nyligen införskaffat en BMW igen. Det är ca 7 år sedan sist, men det känns helt underbart. Denna gång är det en ljusblå metallic 320d t -11, med bruna skinnsäten.
Det jag undrar över är praktiska lösningar i bagaget. Jag har letat, dels på BMWs hemsida, lite på eftermarknadssidor och dels på detta forum, men jag hittar bara ett lastnät för 600 spänn. Inget jag blir tokkåt på.
Vad jag verkligen vill ha är den lastrack/aluminiumprofil man kan sätta fast i golvet och som innehåller ett bälte/spännband man kan dra runt lasten, för att förankra i lastracken. Jag har sett denna finns till F30/F31, men den verkar inte finnas till E91, stämmer detta?
Och vet någon av någonting liknande överhuvudtaget?
Jag har inte kollat till 100%, men det jag sett finns i bagaget är 4 lastkrokar, långt nere i väggarna....

Tacksam för tips/hjälp att hitta bra lösningar. Matkassen är det vanligaste problemet.
/Jack

Jag spenderar 500 h i bil per år, då ska det fan vara trevligt där!
Det som finns hos BMW: Länk

Som du ser på bilden: Länk , finns det två inbyggda påshållare som går att fälla ned på vardera sida. (De svarta rektangulära sakerna strax under insynsskyddet.)

Facket under bagagerumsgolvet är också lämpligt för matkassen. (Där reservhjulet normalt ligger på andra bilar). Annars är det smidigt att bara ställa kassen på golvet bak om man inte har baksätespassagerare. Använder sällan själva bagageutrymmet om jag inte ska köra större saker som resväskor och dylikt.
Ja
41
JackedyLynx
320d Touring -11
Länk

Det är precis denna typ av lösning jag letar efter, men den finns tyvärr inte till 3-serie...
Skenorna är väl det stora problemet.
Okej, känns något overkill för en matkasse.
Det som finns hos BMW till din bil är som sagt länkat ovan.

Du har även tre olika förslag på att lösa problemet på ett annat sätt.
Visa användare
381
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Den som du länkar till JackedyLynx känns mer vetting än den som finns till F31, där har man typ 4 hål som man kan sätta "hållaren" i, har använt min 2 gånger sedan jag köpte min bil 2013.
Krokarna som finns på sidorna är dock perfekta, håller matkassarna kvar där dom ska vara, speciellt om det är lite tyngd.
Ja
41
JackedyLynx
320d Touring -11
Ja, då har vi nog lite olika syn på det hela. Jag ogillar krokarna då dom sitter för nära golvet, jag får lägga ikull hela kassen för att få tyngd på kroken. Och med papperskars går det inte alls.
Jag har kört mkt traktor (i en John Deere 8R kan jag stuva i en full! sopsäck med grunkor och allt ligger stumt och i ordning) och blivit totalallergisk mot saker som skramlar runt och vill placera det som för oljud så långt bort som möjligt...

Jag får leta vidare.

-Jag spenderar 500 h i bil per år, då ska det fan vara trevligt där!-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.