|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag upptäckte jag dessvärre att det är vatten i min batterilåda. Inte jätte mycket men någon mm på botten. Tog en handduk och sög upp det värsta, Har någon varit med om detta? Någon som kan gissa var det kommer in? Undrar oxå hur man får loss det röda kontaktblocket som sitter ovanpå batteriet? utan att demontera det får man ju inte upp batteriet ur lådan! Mvh Anders | |
|
Det är nog en dränering som blivit tilltäppt. |
|
|
Ok Nån som vet var en ev dränering sitter? Svårt att komma åt och rensa? Anders |
|
|
Min e91 började leka flipperspel idag. Frugan sa att lampan som varnar för fel på på den utfällbara dragkrok tändes igår fm då hon var ute, så jag kollade den och tog en provtur igår utan problem... Men idag så tändes lampan för kroken samt den för elfel i elkopplingen till kroken... sen började blinkersarna blinka för fort och efter 4 mil tändes typ en radda lampor och en upphissad bil. Allt slocknade dock rätt fort igen och jag va då framme dit jag skulle. Hittade nån cm vatten i batteribaljan... men där sitter det väl inga databaser eller så....? Jag misstänker ju fukt även på nåt annat ställe där det sitter nån box... men var är det på en e91? Bilen har stått parkerad i lutning 2 nätter med blötsnö och regn... fronten högst. Jag har inte använt dragkrok. Skulle verkligen uppskatta nåt tips... är 60 mil hemifrån. Jonas |
|
| Menar förståss databoxar, inte databaser... | |
| Kondens? Varmt/kallt kallt/varmt. Ska ju iofs inte bli några cm vatten. Jag hade lite vatten i baljan när jag bytte batteri i vintras. Men inget jag eller polaren som har verkstad reagerade på alls. | |
| På min förra E92 kortslöt batteriet när jag bromsade kraftigt och rejält med vatten skvalpade runt i batteribaljan, det visade sig att en packning till bakljuset släppte in vatten. | |
| Azkikr. Fick du löst detta? Har exakt samma problem! | |
|
På 3-serien har jag för mig att det vanligaste är att det läcker in vid bakljuset. Jag hade samma problem på min 5GT efter en plåtskada—verkstaden hade glömt lägga i kitt i en skarv i D-stolpen, det rann på höger insida och sedan ner under batteriet. Säkert 2-3 cm djupt vatten, nådde nästan upp till botten av batteriet. Det går rätt fort att sabba elektroniken på detta sätt så agera skyndsamt. Det sitter elboxar lite varstans i sidorna (väggarna bakom klädseln i bagaget) och i botten på baljan. /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.