|
|
|
|---|---|
|
Jag har dragits med ett missljud på fruns BMW 320d. Det är ett eltrucksliknande ljud som är varvtalsberoende men tyst (nästan) på tomgång. Först misstänktes oljud från oljefiltret, något som jag nu har uteslutit med hjälp av filterbyten (Knecht-->Mahle-->BMW Original). I övrigt går bilen mycket bra. Jag gjorde en liten film som ni gärna får kika på och se om nån vet vad det är. Länk Jag tar tacksamt emot hjälp och idéer på eventuell grundorsak. | |
|
Varför misstänkte du olje filter? Jag skulle rekommendera att du plockar bort multirem och lyssna då! Fanns det inga så kolla stegvis alla komponenter som är remdrivna. |
|
|
Jag tyckte missljudet kom därifrån med mejsel mot örat metoden. Det finns en del i USA som haft problem med dylika missljud från oljefiltret. Men med remmen borta är det tyst, men när man snurrar på sträckaren låter det f*n. Och där var felet fast den enligt utsago är nybytt. Felet är hittat! Tack. Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Just därför tycker jag att man ska göra så mycket så möjligt själv. Då vet man med säkerhet vad är gjort. Men bra att du hittat felet. |
|
|
N47-motorn och missljud kan bli otrevligt i värsta fall. Både remspännare till remmar och ffa kamkedjesträckaren bör bytas. Kombinationen longlifeservice 3000 mil/24mån som samlar mycket träck i motorn och att de numera använder både plast och gummi i kamkedjesträckaren gör att kolven o sträckaren becknar igen lite smått och ja, kolla hassos blogg eller läs om N47-motorn så kan du själv göra dig en bild om det är aktuellt för din bil. Lycka till. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.