|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ringde verkstaden idag och fick prisuppgifter för hur mycket det kostar att byta växellådsoljan på min bil, fick då ett förslag på 5500kr på meca. Är detta för mycket? Vad jag har sett på olika forum är ungefär 4000 det normala... Det är en BMW 320i 01, automat. Den har gått 24k mil och måste spolas. | |
|
Jag betalade cirka 5000:- sist så det låter inte helt fel. ------- //Lövet |
|
| Jag betalade 3650 hos GWengineering, dock hade jag med mig olja själv. | |
| Bytte de filter och spolade skiten då också? | |
|
Mina 5000:- är faktiskt också hos GW, jag hade inte med egen olja. ------- //Lövet |
|
| Nej, för att spola lådan behöver du typ 20 liter olja utöver oljan som ska i sen vid drift, mao 30 liter totalt. | |
| Jag tycker det låter som ett bra pris om det är spolning inklusive olja och filter till lådan. | |
|
Nej, jag betalade 3650, med filter, men utan olja. För att spola lådan får du lägga på ett par timmars arbetstid så runt 3000:- i ren arbetskostnad kanske? Sen får du lägga till kostnad för oljan som lådan ska spolas med á 20 liter, samt 10 liter för att fylla lådan med den olja du ska ha vid drift, samt även kostnad för filter. De 5000:- andreas_lofgren talar om handlar om byte av den olja som går att få ut, mao cirka 7 liter olja (lådan spolas ej samt att några liter finns kvar), då ingår den mängd olja som byts ut, nytt filter samt arbetskostnad. Tips, ring verkstaden och kolla hur mycket dyrare det blir om du ska spola lådan. |
|
|
Transmek i Göteborg bytte i min för drygt 3000 mil sen. Kommer att anlita dem igen nästa gång det ska bytas. 6000 kr för filter+olja+flushning (knappt 10 liter går i lådan, sen flushade de den med ytterligare 10 liter). Tycker det är helt okej pris. Rekommenderas. |
|
|
Bytte ALL olja i min 325d, gick på 9000:- Matthias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.