|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad vet ni om denna bilfirma? Vad tror ni om bilen ? tacksam för svar och åsikter Länk | |
| Dåligt utrustad, bla ingen taklucka eller navi. Mätarhuset är inte från fabrik då hade de haft svarta mörka mätartavlor. Fula stylingnjurar och eftermarknadsfälgar. Det är väl det jag ser direkt. Har du regnummer? | |
| instämmer | |
|
Vad menar du med mätarhuset? Tavlorna har väl alltid sett ut sådär på M5? Det är dock pixelfel i instrumentet (standardfel). Strålkastarna är bytta fram och bak också, värt att kolla att det är ordentligt gjort med kabeldragning och ljusviddsreglering. Firman verkar nystartad, finns inga omdömen varken bra eller dåliga. Jag skulle definitivt ta kontakt med tidigare ägare och fråga dem om bilen ty det känns som 50/50 att firman finns kvar för att hantera eventuella reklamationer. Småhandlare har en förmåga att likvideras i rasande takt... ------- //Lövet |
|
| Lövet: Nyare M5 E39 har ljusare tavlor... | |
|
Gråa mätartavlorna kom från 09/2000 på M5. Här kan man läsa om e39 allmänt vad som ändrats under åren: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Står RBG680 i annonsen. Att nuvarande ägare, en 65-årig kvinna i Jordbro, också brukar bilen känns föga troligt.. |
|
|
"Reg nr som anges av handlaren: RBG680" Senaste godkända besiktning 2015-03-20 vid 146517 km Besiktningsperiod: 2015-10-01 - 2016-02-29 Trots "nyservad" är bara tre av fem "service-pluppar" tända. (Eller gjordes servicen verkligen -99, som annonsen säger?) Inte blir jag själv sugen i a f. /Lennart |
|
|
Lite konstigt att de inte åtgärdar pixelfelet - kostar det 2000 kr för en privatperson (som de anger), lär det högt räknat kosta ca 1500 kr för firman när de drar momsen och kanske får lite "företagsrabatt"... Koll om det är rätt bromsskivor (de skall ju vara nybytta enligt annonsen), dvs. de med flytande skivor (dyra!) och inte de betydligt billigare solida skivorna fram (USA-skivorna), kan nog vara på sin plats. Att det inte är originalfälgar stör mig personligen men det finns dom som inte är lika "originalfreak" som jag... ;) Toningen på sidorutorna fram lär bli ett problem vid besiktningen förr eller senare. I det stora hela får jag en magkänsla som säger "Varning för uppsminkat lik - titta efter en annan bil!". Men man måste nog undersöka bilen i fråga på plats och göra det noga, samt göra en noggrann bakgrundskontroll på den innan ev. köp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bara att det verkar vara helt nystartad, september -15. I denna firma finns inga bokslut etc. ännu. Enligt verksamhetsbeskrivningen är det import/export och handel med fordon och värdepapper. Allt går att läsa på allabolag.se och andra liknande sidor. Åsikt? Firman är svårbedömd, eftersom den ligger i sitt första verksamhetsår, och saknar då en årsredovisning. Letade hemsida, men hittade ingen, men går tydligen att följa på FB. Man får nog kontakta dom, och bilda sig en uppfattning. Det finns två namngivna styrelsepersoner. em3 |
|
|
Såg inte regnumret förut, det kanske saknades då eller så var jag bara blind. Den har som sagt ganska dåligt med utrustning men det är ju inte alltid det viktigaste. Den kan ju vara vettig, det vet man inte innan man har tittat på den. M5-emblemet på bagageluckan sitter inte rätt ställe heller. andreas_lofgren nu är du ute och cyklar :) |
|
| Verkar ju inte ha nån större koll om man annonserar "M5 MJ00" som -99 | |
|
Letar ni efter den finaste m5 e39 kommer jag lägga ut min till våren. Säljer helst till seriös på forumet än lägger på blocket. |
|
| Länk | |
|
Marw007: Skicka gärna PM om pris eller skriv ett PM på garaget.org på min sida www.garaget.org/philly |
|
|
Marw007@ wow vilken fräsch bil, nyskick på riktigt. Hade lätt köpt den om jag var ute efter en m5a. Du kan nog kräva en hel del för den! |
|
| Ja det är en fiiiiin M5. Jag var själv liiiiite smått intresserad av den när den såldes av den "första ägaren" i skåne runt 2012 typ? Tror det finns en tråd om den försäljningen här på forumet? Minns jag inte helt fel så gick den till slut för det jag var villig att ge för den som mest då (220') men jag har för mig att begärt pris var runt 270-280', jag fegade dock med o skambuda för jag tyckte det hade varit magstarkt att göra det INNAN man sett bilen...Skulle tippa på att man får tillbaka pengarna, även om den inte springer iväg på 5 min. | |
|
Hej Det är i dom pristrakterna jag har tänkt mig. Tror inte man hittar en finare.. Jag har flera originaldelar till den jag fått tag i från föregående ägare. Ratt, grenrör, växlare etc. Finns även totalt nyrenoverade bromsar fram och original fälgar om man vill återställa original. Unik bil på alla sätt. Det jobbigaste är att fortsätta hålla den så här fin hela tiden. Avfuktare, konstant puts. Personen som köper den måste acceptera att det antingen är en bil som man ställer av med kortare småturer och en stor dos kärlek, eller så börjar man köra den som en vanlig bil och accepterar att den förlorar sitt nyskick. |
|
|
Tack för svaret Marw007. Jag är klart intresserad och att jag kan hålla en M-bil i mint condition kan nog många här på forumet intyga :) |
|
|
Marw007, jag är relativt intresserad. Skulle du kunna lägga upp några bilder? Är just ute efter en M5, välutrustad av sista årsmodellen. |
|
|
Här är hans profil på garaget Länk Här är från förra ägaren med ännu fler bilder Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.