|
|
|
|---|---|
|
Efter att varit BMW lös sedan april 2010 (utom att grabben hade en 316 -96:a ett tag) så kunde jag inte motstå frestelsen att gå och titta på och provköra en bättre begagnad X3 idag. Tämligen trevligt utrustad vit 2,0d till ett i alla fall överkomligt pris gick ju inte att motstå så nu ska min Alfa Crosswagon putsas upp och säljas. Kul att köpa julklappar åt sig själv :) **** Mats E BMWCS 3050 | |
|
Stabilt och trevligt val! Men man blir ju lite nyfiken, varför "överger" du alfan? Med vänlig hälsning Thomas |
|
|
Kronisk Blocket-surfare som man är så kollar man ju alltid lite efter "nästa bil". Att Alfan skulle ersättas av en BMW var inte själklart så i alla fall troligt så man har ju haft ett öga runt lämpliga objekt bara för att drömma lite. Hade egentligen tänkt ha kvar Alfan åtminstone över denna vinter, har ju bytt turbo, en spridare, glödstift och har nästan nya sommardäck på den. Men så dök den här X3:an upp så lägligt när jag hade tid att gå och titta på den. Så det blev en egenhändigt inköpt julklapp, färdig för avhämtning den 21/12. Min Crosswagon är annars en väldigt trevlig bil, betydligt lättare i steget en än X3, har dock en 156 SW JTS också som man kan krama kurvor med. Den får vara kvar tills vidare. **** Mats E BMWCS 3050 |
|
| Grattis!. Lägg upp lite bilder på bilen, är själv lite sugen på att byta ut x5 emot x3,får man fortfarande "suv-känslan"i x3? | |
|
Jag får väl återkomma om ev. SUV-känsla när jag lagt lite mil i bilen. Annars har jag egentligen bara kört hustruns Honda CR-V i SUV-väg tidigare så jag har inte så mycket att jämföra med. Sedan känns ju nästan allting som SUV:ar av olika slag efter att ha kört Alfan :) **** Mats E BMWCS 3050 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.