|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har en BMW 530 2011 som jag precis gjort service på. Inte hos BMW. Service teknikerna sa att de inte kunde släcka service lampan och visade hur man gjorde. Han gjorde det utan en dator tillkopplad utan genom att hålla knappen intryckt på instrumentpanelen. Allt ser ut att gå fint fram tills sista steget där den säger återställning misslyckades. Oljan och de andra mätarna gick fint att återställa. Det är också konstigt att den säger att service har behövts sen 2000, bilen är ju 11 år nyare än så?? | |
|
Det är olika tider/mil på de olika serviser som ska göras och den måste ha passerat 80% av intervallet för att kunna återställas. Mvh Jonas B |
|
|
Jag förstår inte riktigt hur jag ska återställa den baserat på ditt svar? Jag googlade dock det hela på engelska och jag är inte ensam om att den helt plötsligt säger att service ska göras sen 2000/01. Några menade att det var en bugg och att mjukvaran i bilen måste uppdateras. Det tyckte jag lät rimligt och ringde Förenade bil för att få den uppdaterad. De jävlarna ska ha 1800 för att fixa till sin mjukvara???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.