AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.302

Ändrör passande 320d 2009

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Någon som har tips på ett kromat ändrör som passar rakt på en 320d touring -2009 ?

Bmw hade tidigare original i kromat utförande men dessa har utgått, ej heller Schmiedmann har något som passar rakt på. Man tycker det borde finnas att få tag på via Tyskland eller något..?

Vad tror ni om att polera upp det som sitter på idag, matt aluminium (standard på 320d) Har lyckats polera på ett ställe och det blir blankt men den matta lacken sitter som berget så det måste nog slipas eller något för att lyckas men fråga är om det är värt jobbet och hur resultatet blir. Enklast hade klart varit att bara byta rakt av.

Om jag vill ha dubbla ändrör som på 325 hur går man då tillväga? Byter avgassystem? (kommer inte skaffa sportsystem)

Tacksam för lite tips :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är det inte kromat som standard, bara att det är rejält skitigt nu?

Om du drar av det och går lös med autosol, blir det inte bra då?

Vill du ha dubbla måste du ju byta slutburken. Är det värt pengarna?

Robbowitch
316d E91 -12 SÅLD
328i Xdrive F31
Jag beställde denna, smidigt att bara trycka på befintliga ändröret utan att svetsas.
Leveranstiden var dock 3 veckor då de skickas från Kina, men betalade bara 168kr

Länk
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Byta burken nej det är det inte värt då jag troligtvis byter bil inom ett år igen.

Ändrade kliniskt rent. Det är i matt aluminium. Chrome fanns som tillval men har utgått nu finns bara svart att köpa.

Ändröret i länken vad för bil monterade du det på?
Ro
68
Robbowitch
316d E91 -12 SÅLD
328i Xdrive F31
Den sitter på min E91 316d-12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.