AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.928

Internet i BMW

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
Hur funkar det?

är det simkort i bilen och abonnemang , eller delar man wifi med sin mobil?

gäller årsmodell 2016
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Går via inbyggt sim-kort i bilen. Dock är det ingen imponerande upplevelse att surfa vi detta. Men kan vara smidigt att "surfa" fram en adress och sedan skicka durekt till naven.
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
ok tack

är det extra abonnemang på det då? kostar? ingår?
3 år ingår sen kostar det.
Z0
39
Z0lid
BMW 525d xDrive -2014.
BMW 525i E61.
Du får samma funktion om du har mobilen inkopplad via USB uttaget eller Snap in adaptern.
Du kan även skicka adresser, sätta på klimat anläggningen, låsa/låsa upp/osv osv via google maps via Bmws Remote app i mobilen när du inte är i bilen, utan att behöva Internet paketet i bilen.

Detta kräver dock BMW apps paketet, och connected drive paketet, och möjligtvis något annat. Det finns mycket tillägg runt iDrive och mobilen/internet, men just internet tillägget kände jag att det kan man skippa eftersom du ändå får det via mobilen.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Håller med - "internet i bilen" är ett ganska onödigt tillägg. De flesta funktionerna finns om du väljer BMW Apps och där har du dessutom andra bra funktioner med som ger mervärde.

----
BMW CS/SC #6212
Har internet och håller med. Använt det en gång. Hoppas kunna finna en billig lösning på att öka upp gränsen för km, så det kan användas under färd. Mest för skoj skull till passageraren.
Z0
39
Z0lid
BMW 525d xDrive -2014.
BMW 525i E61.
Grejen är ju samtidigt den, att inget av "internet" delen för surf osv fungerar under färd, utan om kodning för passageraren.
Och att surfa via displayen är inte alls någon bra upplevelse, utan jag tror 100/100 skulle välja att hellre sitta med sin surfplatta istället för iDrive hjulet/touchen.
Pengarna som internet kostar, är mer värda att lägga på annat, se till att ha connected drive och BMW apps, så har du samma sak om du kopplar mobilen till USB/Snap in adaptern. (möjligt att det behövs något mer, rätta mig gärna om jag har fel)

Sen finns det ju även Hotspot snap in adaptern, så du får WiFi för alla passagerare i bilen.
Det kan ju vara en smidig lösning om man vill ha internet för alla. Men samtidigt så behöver du ett Sim till det och eget abonnemang eller tvillingkort, och då kan du lika gärna dela internet med telefonen känner väll jag. Men det är en smak sak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.