|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Att kamkedjan kuggat över, är enligt min tidigare länk en möjlig felorsak, men jag tyckte, när jag läste det, att det verkade vara omöjligt. Hur skulle det kunna hända? Knappast vid normalkörning, väl? Sen frågar TS om syresensorerna. Var kommer de in i sammanhanget? Inga felkoder på dem har ju nämnts. /Lennart |
|
|
kör fullt normalt med bilen inga över gasningar eller annat. var bara felkod på den kam givaren inget annat tack för svar mvh Micke |
|
|
är de nån som vet hur de är med garati på kam sensoror från bmw denna som är trasig bytes för 6 månader sen mvh micke |
|
|
Hej, Jag t r o r inte att garanti gäller för elektronikdelar, som har varit installerade. Kanske har jag fel där, men under alla förhållanden är det din verkstad som skall reklamera. Det är ju den som är BMWs kund och som har störst chans att få igenom någon sorts (goodwill)reklamation. Men, igen: du verkar också ha fastnat på syresensorerna. Varför då? Var kommer de in? /Lennart |
|
| de var de bilen varnade för kamgivare insug | |
|
Hej, Antingen driver du med oss eller så har du noll koll. Här slutar jag. Hoppas att din verkstad orkar vidare. Lycka till! /Lennart |
|
|
hur kan ja ha koll när verkstaden inte ens vet,hade ja koll på detta skulle ja väl inte frågat här men tack för dömandet |
|
|
Vad är det för motor? Vilken/vilka felkoder EXAKT fick verkstaden fram? (både före och efter nollställning av felkoderna) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
n52 felkod innan nollad p0012 och p0016 efter nollad p0016 |
|
|
Jag skulle nog vända mig till någon som har BMW-specifik felkodsläsare, inte bara en universell läsare för alla bilmärken. En BMW-anpassad felkodsläsare ger dig bättre och mer precis information. Då kan man även köra motorn och få "live-data" för vidare felsökning. Här är en tråd med liknande problem, där det var solenoiderna till insugs- och avgaskamaxlarna som var skitiga: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.