AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.323

BMW 325i Coupé 440 mil -08

Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Trevlig som blivande entusiastvagn:

Länk

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Då får man vänta lääääääääääääänge : p
em
906
em3
M3 cab -03
Ja, risken finns nog att det tar ett tag, innan vändpunkten i prisraset kommer. Sen kan det kanske sakta bli ett sug, särskilt om det finns en bra historia, med få rullade mil ( dock, inte alltid bra med få mil, grejerna är byggda för att brukas).

En hel del if's and but's, kan nog bli knepigt att få ut halva nypriset, mot kanske fjärdedel för en liknande som gått mer "normalt", säg en 7-13 tusen.

Men, lycka till, både säljare, och ev. köpare! Varför sälja, med en mil-kostnad på c:a 500 kr hittills? Det hade varit betydligt billigare med taxi istället, men säkert mindre kul :)

em3
Unik vagn , men priset känns väl rätt högt. Finns det en köpare som accepterar det så är ju priset okay.. Som köpare skulle jag noga anse att priset är minst 10 % för högt.
Riktigt dålig försäljningstid för en avställd sommarbil..

Man kan se det från olika sidor..
Vill man ha en snygg och problemfri sommarbil, ja då kan den vara ett bra val.
Skall man åretruntköra så kommer värderaset att bli påtagligt.

Hade det varit en LCI 2010 och med M-sport, ja då hade jag kunnat köpa den- tveklöst.
Med den mätarställningen är det redan en entusiastvagn.

För en person som går igång på låga mil och tänker sig att bruka den ytterst sparsamt många år framåt spelar väl knappast nån tusenlapp hit eller dit någon roll. Bilen går inte att värdera på nåt lätt sätt utan det blir upp till hur en eventuell köpare värdesätter miltalet.
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Inga sportstolar... Den bilen kan din behålla länge!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Men vari ligger det unika med den? Är de bara miltalet?
Det är väl en vanlig... 325? eller?

///BMW - Was sonst!
Och så var den såld..
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Den som inte tycker denna vagn har en god framtid som samlarobjekt kan fråga någon av alla de som i dag jagar E30 325 2dr med låga mil :)
Fortsätter man använda den som hobbybil "fina sommardagar" så kommer den bli en bra investering.
Möjligen skulle den varit manuell för max potential(BMW med beninsexa och manuell låda är ju i praktiken utrotad och kommer vara högvilt i framtiden).

Hoppas den hamnade i goda händer!

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
att en snikutrustad e92 325 pre-lci med automat skulle bli en investering har jag extremt svårt att tro. Kanske får tillbaka pengarna om 30 år om den står iprincip still tills dess. Att jämföra den med en e30 2dr 325i känns inte heller speciellt relevant då de gjordes i mindre skala samt att 325i då va high end efter e30 m3 på den tiden.

16.551
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tror likt en del ovan att strikt ekonomiskt kommer det vara sällsynt dåligt att köpa den bilen. Mellanmodell, byggd i stor skala, inte särskilt välutrustad. Knappast recept för samlarvärde. Men jag hoppas den köpts av någon som skiter i det och bara njuter av den istället. Bilen såg ju närmast ny ut invändigt.

-------
//Lövet
Om den köps av nån som vårdar mätarställningen kommer den absolut att ha ett visst samlarvärde när den blir till åren, men nån lönande investering kan jag aldrig tänka mig att det blir.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Eller annars kanske den köptes av någon som kör mycket och tyckte det var ett roligare alternativ till nästan ny bil i samma prisklass. Då blir inte värdetappet mer och mycket roligare bil.

**BMW-ägare i 35 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.