|
|
|
|---|---|
|
Har bytt startmotor på min bil och bytt ut lite slangar till vevhusventilationen. Monterade ihop allt igår och fick bilen att starta igen. Det går att backa och köra framåt men framåt så ligger det bara en växel i hela tiden. Gissar att det är 2ans växel. Bilen växlar inte upp eller ner och det går inte växla i manuell läge heller. Får upp varningsmeddelande på skärmen att något är fel med växellådan men står inte vad. Har tyvärr inte kunnat kolla några felkoder ännu. Har någon tips om vad det kan bero på? | |
| Slog mig precis att nu sitter ett batteri på 80 Ah och det är ju lite klent men kan det ställa till det med växellådan. | |
|
Rätt batteri hjälpte inte. Innan jag river isär allt igen undrar jag om någon vet ifall att det finns någon kabel till växellådan som jag kan missat att sätta dit som gör att det inte fungerar. Bilen går ju kanon för övrigt och felet fanns inte innan jag bytte startmotorn. |
|
|
Läs ur felkoder först annars yrar du runt utan att veta felet Mvh |
|
| Bilen vill inte prata med datorn så fick inte ut något. Får testa igen imorgon. | |
|
Ok verkar vara allvarligt fel om den inte vill svara datorn Vad använder du för program? Mvh |
|
|
Hej Automaten en växel = Nödprogramet? Testa att koppla ur batteriet något timma, bara en tanke. vänligen mattias |
|
| Fick fram felkod P 0335. | |
|
Hej, Något med vevaxelsensorn. Har du råkat komma åt något där? /Lennart |
|
| Hittade en tråd på ett Amerikanskt forum. En som haft samma fel efter att ha bytt startmotor. Antagligen kommit åt kontakten till sensorn. Bara att riva isär igen. Når den nog kanske utan att lyta loss allt. | |
| Den borde man väl komma åt underifrån? | |
| Det var kontakten som var skadad. Gick att komma åt uppifrån utan att lossa insuget. | |
|
Hej och grattis! Och tack för återkopplingen! /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.