AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.048

Fel årstid att sälja en 335 E92?

sx
172
sx3
335i E92 -11
Halloj,

Står i stundande bostadsaffär och kommer behöva avyttra kul-bilen pga. nyprioriteringar i livet.
Frågan jag ställer mig är om det är "fel" årstid att sälja en E92 335i på? Bör jag vänta tills framåt våren i slutet på mars, början på april istället?

Vad kan bilen tänkas betinga för värde?
- 335i E92
- 2011
- 7500 mil
- M-sport
- Navi Pro
- Sportstolar i läder
- DKG/DCT dubbelkopplingslåda
- Space grå

etc.

Bilpriser säger 227-237 privatköp, är det lowball eller highball?
Vad borde jag lägga ut den för på blocket?
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Det är en sportbil så självklart blir det enklare att sälja på våren när solen tittar fram.

Men har du tur så kanske det finns något där ute som letar efter just din bil och vill ha det nu. tex jag köpte min m3a i december månad förra året och ville/orkade inte vänta.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Det är nog kanske inte den bästa tiden, det är ju både juletider och visst är en e92 kanske lite hetare på vår/sommar halvåret.

Men det hindrar ju inte dig från att lägga ut den? Som det diskuterats i flera trådar här på forumet det senaste så säljs ju inte en bil (vanligtvis) på dagen, utan det kan ta veckor/månader. Så lägg ut den men bli inte drastisk i dina handlingar och toksänk priset bara för att det inte plingar i telefonen.

Du verkar ha en väldigt trevlig spec på din bil. om man jämför med Länk så tycker jag att du bör kunna ligga nära de siffrorna. Tycker 250k känns som en bra startpunkt, men inväntar gärna svar från andra här på forumet som troligtvis har bättre koll

2 veckor före jul är väl kanske inte rätt tidpunkt att sälja bil.

Bilpriser tycker jag alltid ligger lågt, men de kanske har bra koll på vad marknaden är beredd att betala.
Om du lägger ut den för 237k så lär du nog få den såld om man ser till vad som finns på Blocket idag i din kategori. Men som sagt det måste finnas någon därute som är på jakt efter en 335i.
Någon M3 spekulant som handlar bil i December lär du nog inte lura över;)

Lycka till.

EB
Som referens sålde jag en rätt snålt utrustad 2009 335i e92 sent i november förra året för 210 med vinterhjul. Den hade:

M-sport
19" performancehjul 269
Sänkt med performancefjädrar
Manuell
Elstolar
14000 mil
N54
1 ägare

En polare sålde i februari i år sin 2011 335i e92 för 200 jämt utan vinterhjul. Den hade:
M-sport
DKG
Harman Kardon
Navi
19" performancehjul 313
Pärlemovit individual
Brun läder med individualsömmar
Performanceratt med led-grejer
Taklucka
Performanceljuddämpare
Performanceläppar och spoilrar
12000 mil
N55
1 ägare

Sx3,

Är faktiskt ute på jakt efter en sån bil som du har. Kontakta mig gärna ifall du fortfarande är intresserad av och sälja.
sx
172
sx3
335i E92 -11
Du har PM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.