|
|
|
|---|---|
|
Halloj. Stängde av bilen (bmw 320 e46 99a.) och när jag skulle starta den så vägra den starta första tanken var batteri har haft problem med batteri förr. Så tar volvon och startar den via plusskabeln fram under huven och kör in bilen i garaget. Nästa dag vägrar bagageluckan öppna? Fast jag har batteri, Har också testat med startkablar ifrån en annan bil så det är inte så att jag inte har batteri. Har testat att starta bilen och stängt av den osv bagageluckan vägrar öppna. Nyckelhålet är stumt, har inte öppnats på bra många år. har försök med både värme och 5-56. Finns det något sätt att öppna bagageluckan? inifrån tex? Ursäkta om det blev kladdigt ville bara förklara så noga som möjligt. | |
|
Så vitt jag vet så finns det ingen nödöppnare. Annars försök komma in via baksätet om du har fällbart ej fällbart vet jag inte om det är plåt i vägen. Annars via hö lilla bakjluset. Har bild på min gamla e46:a med utan lilla bakljuset Länk Har du kollat säkringarna förresten? |
|
|
Har ej fällbart. sitter plåt imellan tyvärr men den försvann igår i ilskan så har konstaterat att det inte sitter nån nödöppnare innifrån. Säkringarna har kollats, alla är hel. Som jag har sett det så kan de bara säkringarna för centrallåset som kan spela någon roll, har jag fel? Länk Samt hur blir det om man borrar låscylindern "Släpper" centrallåset då också? Tacksam för svar! mvh "En idé är alltid bra tills den testats" |
|
|
Har du möjlighet att krypa in där bak nu när du fått hål i plåten eller det är för tajt ändå? Jag tänkte mest om du krupit in i bagaget. Skurit hål i den gråa tyg biten som sitter monterad på bagage luckan vid lås cylindern. Länk Kunde kommit åt att lossa skruven som håller låscylindern. Alternativt hål, så du kan komma åt att dra nummer 12 på bilden åt sidan för att öppna. Den är bara i plast, så du kan böja på den lite även om den sitter fast i låscylindern. Du kan inte alls vrida nyckeln i låset åt vänster? Tolkar jag dig rätt, så sitter den där den sitter. |
|
| Sista alternativet.....slå in en skruvmejsel och tvinga runt låscylindern med en skiftnyckel :( köp nytt lås på skroten! | |
| Om du nu kommer i genom baksätet så kan du försöka dra i nr21 som är en form av nödöppnare, hade ett svagt minne om att det satt nån inuti bagageluckan... | |
|
Hej clintan. tack för svar. Gjorde som du sa och fick nu upp bagageluckan. Men när jag fäller igen bagageluckan igen så vägrar den fortfarande låsa upp. Så det blir att byta låscylinder känns det som? Men tack så mycket steg 1 var att få upp bagageluckan! Och ja nyckeln är stum men nu kommer låscylindern få sig en rejäl smörjning och om det inte fungerar bli det en ny. Mvh "En idé är alltid bra tills den testats" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.