|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om någon har tips på vettig försäkring (pris och innehåll) för min nyinköpta hobbybil BMW E30 cabrio 318i 1991. vad jag förstått måste man vara med i en märkesklubb ett år innan man kan ta en MHRF försäkring. Bilen är en fin orginalare med ingen rost. tänket är att sätta den i trafik maj 2016 och hobbyanvända den framtill sept 2016. Jag kommer fixa lite med den under tiden. Det jag främst vill undvika är att bli stående efter vägen utan att ha en vettig räddningsförsäkring. | |
|
Kolla med BMW club Schweden - Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det där med medlemskap i ett år skall vara borttaget. Kontakta bmw cs som sakt speciellt oldtimers. Länk | |
| LF har också en entusiastförsäkring som har vettiga krav och bra villkor. | |
|
Det är riktigt att kravet på ettårigt medlemsskap är borttaget. Gå med i Oldtimersektionen i BMWCS så kan du teckna MHRF försäkring, som är den bästa på marknaden. Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tack för alla svar. Kollar m BMWcs. Ni E30 ägare. Har ni tips på handlare av delar, både skrot/begagnat och nytt? Bilen är så långt jag hunnit kolla i finfint skick. Men alltid är det ju nått man vill förbättra 😀. Hella original strålkastare är närmast på tur. Lite nötta på glaset... Trevlig helg! Robert |
|
|
BMW, Schmiedmann, Koed.dk & ebay är några ställen jag handlar på. Ja att byta lyktor är verkligen ett måste, oftast. Jag har bytt på mina E30 och det blev en skillnad som natt och dag. :) Även om glaset ser skapligt ut kan reflektorerna ha vissnat helt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.