|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är ny på forumet behöver lite råd. 40 års krisen börjar närma sig och jag behöver en leksak, en bil som jag några dagar i veckan åker till jobbet med samt kan ta pojkarna till deras träning nån gång. Kommer använda bilen från Maj till Oktober Funderat på en del bilar, SL500 från 2002 framåt, Corvette eller en 996 . SL och Corvette går inte för jag vill kunna ta med pojkarna då och då så jag behöver ha plats för 3. Osäker på Porschen. M3 är också intressant men den har högre försäkring samt om man vill ha från 2007 framåt så är de lite dyrare samt de ser ”vanliga” ut. 6-serien sticker ut mer och är en bil som jag kan tänka mig behålla länge. Kan tänka mig en bil för 150-250Ksek som inte har rullat mycket. Efter en snabb titt på Bytbil så ser jag att det finns 645Ci från 04 för ca 160Ksek, 650Ci från 06 för ca 220Ksek samt M6 för runt 250Ksek. Just nu har jag bara kollat på svensk sålda men jag skulle kanske kunna tänka mig och ner till Tyskland och hämta en själv . När jag kollar på försäkring så ligger det på 645 1140kr/m 650 1288kr/m M6 1286kr/m Då bilen kommer att vara avställd halva året så tycker jag försäkringen är ok. Vad tycker ni? Vad bör jag tänka på och vad har ni för erfarenheter? All hjälp uppskattas | |
| M6! Förmodligen sista "standardbilen" med V10. | |
|
Ska du ha en dedikerad andrabil för nöjes skull, sä tänk över att skaffa cab. Känslan när du kör med taket nere är alltid påtaglig, medan en coupe måste köras snabbt för att kännas speciell. M6 cab tror jag är en bil som alltid kommer kännas speciell. Dels V10 motorn, men sen att bara fisköra med taket nere kommer vara trevligt. __________ Mvh Grelle |
|
|
Skulle vilja ha en cab dock så har jag ingen garage eller carport så bilen kommer stå under bar himmel därav osäker på cab. M6n är jätte intressant.. kostar mer att köpa in och säker mycket dyrare att reparera och serva men man får så mycket mer. Någon som har en 645,650eller M6 som kan tipsa om kända fel? Har läst att 645 kan ha lite problem med motorn, hur är det med 650 och M6? Andra bil förslag är också välkomna |
|
|
M6 e64 är ju rätt trevliga;) EB |
|
Verdi |
Är inte M6 väldigt dyr i drift? En 650i borde ha mer än tillräckligt med kraft till en bråkdel av kostnaden. |
|
Tidigare trådar. Länk Länk EB |
|
| En M-bil är alltid en M-bil. Men annars är motorn i 650 fantastisk. Så utav dom tre alternativen så är den klart mest "bang for the buck". | |
|
Verdi@ Bråkdel, tänker du typ 1/10 el 1/3 el rent av 1/100 kanske;) Jag tror inte skillnaden är så stor på 6 månaders användning och ca 3-400 mil, dessutom är det ju 2 helt olika bilar. Man väljer inte mellan M6 och 650/645. Man väljer mellen M6 och Lamborghini Gallardo el Audi R8 5.2 FSI och då är ju M6an rena fyndet! Med baksäte till kidsen;) EB |
|
| Håller till 100% med Grelle. Förvaring ordnar man alltid. | |
|
Det är inga som helst problem med en cab på vintern, speciellt inte om du ställer undan den med ett täcke. Skulle den mot förmodan bli missfärgad under vintern (vilket den inte blir av väder och vind) så är det bara att köra med ett bra sufflettvårdskit, typ Meguiars. Jag hade också varit sugen på en cab! |
|
|
Cab är något helt annat. Det gör det kul att åka bil utan att behöva åka fort. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.