|
|
|
|---|---|
|
Hej Kan börja med att säga att det inte är någon smutskastning eller kritik mot BMW utan jag är endast intresserad av om jag har möjlighet att köpa däck/fälg i den storlek och utseende jag vill ha. :) Jag har beställt en X3 med bl.a tillbehöret 5DP Parking Assistant. Det i sin tur gjorde att jag inte kunde beställa med 20"-fälgarna 310 m Verkstaden på lokala handlaren har svarat att de fälgarna är för breda och tar i parkeringssensorn vid fullt rattutslag och den förklaringen köper jag. Nu har jag dock hittat ett dokument för 2016 års modell av X3:an Länk (hoppas man får skicka länkar annars ber jag om ursäkt) Där det bland annat går att läsa: 11/4/2015 Sosna 5DP Parking Assistant available with 20" Wheels as of December production samt 11/4/2015 Sosna Deleted Rules: 5DP cannot be ordered with 2VX (16XD, 16XE, 16XP, 16XQ) 1. Är det någon som har en X3 med parking assist (automatiska fickparkeringen) som har prövat att slänga på 20" ? 2. Tror ni att det kommer funka att köpa motsvarande 20" som t.ex 310 m 8.5x20 fram och 10x20 bak Tack för svar! | |
|
När byggs din bil eller är den redan byggd? Jag tycker det du säger tyder på att det skulle funka med de aktuella fälgarna. Det går ju även att konfigurera en bil med både park assist och dessa fälgar på bmw:s hemsida. Om jag inte minns fel så funkade inte det förut. |
|
|
Varför skulle fälgarna/däcken vara för breda för parkeringssensorerna? De sitter ju på utsidan av stötfångarna och borde rimligtvis inte påverkas av några fälgar oavsett storlek (förutsatt att det är originalfälgar). Eller har BMW någon annan lösning för sin parkeringsassistent som skiljer sig från konkurrenterna? Mvh/ Niclas |
|
|
Hej Tack för svaren! Joofa, jag vet tyvärr inte om den tillverkades i november eller nu i december. Det går inte att välja Park Assist ihop med dom fälgarna (om det inte ändrats senaste dagarna). Park Assist är den som parkerar helt själv som jag menar och inte dom delarna som är med i t.ex parkeringspaketet eller vanliga back/fram-sensorerna. Heden, jag vet inte utan det var helt enkelt svaret jag fick. Å andra sidan är 19" och 20" framdäck lika breda så det borde inte spela någon roll ändå. Det är ingen som har park assisten på sin bil som kan se/hitta sensorn? :) |
|
|
Normalt så är det enbart en extra sensor i vardera sida på bilen (monterade i stötfångarna) så det är ingen rocket science inblandad. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.