AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.303

bmw 330i e90 eftermontera usb kontakt

sc
53
scania-5
bmw 330i , 2005
som rubriker leder till undrar om det går att efter montera usb kontakt för att spela upp musik ! har tips? kostar?

MVH bmw ägare :)
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Du har väl en 3,5mm ingång för att spela musik (AUX)...

Adapter för USB.
Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
sc
53
scania-5
bmw 330i , 2005
ja det har jag samt bluetooth men inte usb ingång

MVH bmw ägare :)
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Jag har nyligen eftermonterat USB i min 320d-11. Köpte genom bimmer-tech.net, fick sladdar och USB/AUX uttag hemskickat tillsammans med instruktioner hur man kopplar in alltsammans. Därefter gjorde de en kodning via min dator inkopplad i bilen.
Till min bil kostade USB ca 1500:- plus att jag även köpte till "connected drive" med BMW apps. Allt fungerar perfekt men kablarna var lite jobbiga att koppla in. Drog de från mittkonsollen under matta och baksäte till elektronikbox i bagageutrymmet. Skicka ett mail till dem och få ett pris.

Pe
179
Peter And
BMW 525D F11 2011

Väcker denna tråd, du har inte instruktionerna kvar? har kodat in USB men är skuggad i displayen, men när jag sätter i usb minnet så blinkar det till, men sen händer inte mer? kopplade även i mobilen på usb uttaget och då ville den ladda mobilen.

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Jag kollar senare idag. Tror att jag har de kvar.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Det var inte mycket till instruktioner jag hittade tyvärr. Men detta var vad jag fick, plus några bilder som jag inte har tillgång till just nu.
Fick hemskickat en Usb- och en Aux-kabel plus interface mellan OBD port och dator. Kodningen gjordes via fjärrtjänst.

In the trunk under the floor you will find the Combox module. It’s close to the rear seat. Just remove the floor in the trunk and you will see it.
Unplug the main Combox connector and slide the sub connector from the main connector so you can insert the pins:

pin 1 from the green AUX port connector to pin 22 in the Combox connector
pin 2 from the green AUX port connector to pin 10 in the Combox connector
pin 3 from the green AUX port connector to pin 24 in the Combox connector
pin 4 from the green AUX port connector to pin 23 in the Combox connector

Reconnect the main Combox connector.
Next plug the long black cable into the BLACK port in the Combox and run all wires to the armrest where you have to replace the AUX port with the new USB/AUX port.
The wires can be routed under the rear seat. Just pull up the rear seat and remove it. Then run the wiring under the carpet to reach the center console.
See attached instructions to get access to the AUX port.

Once the parts are installed contact our tech to schedule the activation
Pe
179
Peter And
BMW 525D F11 2011

hej!

tackar, men kan vara något med kodningen körde e-sys..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.