AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.528

Lci strålkastare e60 -06

Har monterat orginal Lci strålkastare på min e60 -06.
Med kabelsats från bmw. Allt fungerar förutom Angel eyesen fram, men jag har felkoder på helljus, parkljus och bromsljus.
Köpte även en ny lm2 ljusmodul som kodades in på bmw verkstad. Men dom lyckades inte få till det, då var det inte mycket belysning alls som fungerade efter det. Har nu bytt tillbaka till min lm1 modul för att kunna använda bilen. Nån som har förslag på vad som kan vara fel o nån lösning på problemet??
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
De ska självklart funka me lm2.. Till en viss del med lm1. Det är andra lampor i angel eyes pre-lci vs lci.. Med lm1 kmr ljusmodul upptäcka för hög strömförbrukning pga 35w ist för 10 bl.a. Bor i övik och kan flasha vin i lm2.
Okej, konstigt att dom inte fick till det då. Gjorde en reservdelsgaranti på lm2 modulen och har nu en ny. Ska in på måndag och testa med den nya,,annars e de helt klart intressant att få hjälp av dig.
Måste ljusmodulen vara ny eller fungerar det med begagnad också?
Har både ny o beg lm2 modul liggandes.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Typiskt BMW verkstad och att de inte kan hantera begagnade moduler. Det går med beggad också. Men har du en ny nu så kan de säkert lösa det åt dig. Det lär ju märkas :)
Det var en helt ny som jag köpt av dem. Skyllde först på att jag gjort något fel med inkopplingen. Men ja tycker att då skulle de ju va nån belysning som inte fungerar då isf. Tillslut så gav de med sig och gjorde en reservdelsgaranti och beställde ännu en ny modul. Men jag tror fortf att det är dom som gör något fel.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja blir inte förvånad. Vi få väl se här nu hur de gå.. Annars kan ja hjälpa dig. Men få man fråga va dem ta för en sådan service?
Ja tog faktiskt å avbokade tiden då ja inte ha nån lust att lämna in den där. Så avvaktar jag hellre tills man har vägarna förbi övik så kanske man kan få din hjälp istället, verkar som att du har bättre koll på dedär:). Vet faktiskt inte va dom skulle ha tagit för arbetet, men kunde blivit dyrt känns de som.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Klokt ;) hör av dig bara. Ta mitt nr, 0738009499
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.